Avatar billede justrace Novice
18. februar 2008 - 09:58 Der er 1 kommentar og
1 løsning

SME-server med SMF-forum, oprettelse af MySql-database ?

Hej

Jeg har en SME-server kørende og er ved at installere SMF-forum på den. Når jeg så skal oprette forbindelse til en MySql-database går det ret trægt, for jeg aner ikke en pind om det.

Jeg kan godt, på serveren, komme ind i MySql, men derfra er det bare sort snak.

Nogen der kan forklare det trin for trin, på alm. menneskesprog, hvordan jeg kommer videre herfra.

Der står ellers at det er ret simpelt, og det kan jo også være det der er galt. For jeg har været inde og kigge på MySql-siderne, og der yntes jeg det bliver lidt uforståeligt. Det kan selvfølgelig være fordi de gør ret meget ud af alt det tekniske som jeg jo egentlig, som alm. bruger ikke har brug for at vide.
Avatar billede justrace Novice
19. februar 2008 - 21:37 #1
Nu har jeg gjort det her:

config setprop mysqld LocalNetworkingOnly no
expand-template /etc/my.cnf
/etc/rc.d/init.d/mysqld restart

Så sker dette:

Stopping MySQL: (OK)
Timeout error occurred trying to start MySQL Daemon.
Starting MySQL:  [FAILED]
Avatar billede justrace Novice
19. februar 2008 - 21:41 #2
Ingen respons. Flyttet til: http://www.eksperten.dk/spm/820266