Avatar billede Gambolputty Novice
17. februar 2008 - 22:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Digital Signatur i Firefox (Vista)

Hej eksperter

Jeg har købt ny bærbar computer med Vista og forsøger at overføre min digitale signatur fra den gamle XP-maskine. Det er lykkedes mig at installere DS så det fungerer i IE, men ikke i Firefox. Her er mit forløb:

1. På den gamle computer oprettede jeg en html-sikkerhedskopi af DS.
2. Flyttede html-filen til ny computer.
3. Åbnede html-filen i Firefox og fik en fejlmeddelelse om, at jeg ikke havde administrator-rettigheder (det har jeg).
4. Åbnede html-filen i IE og installerede DS. DS fungerede nu i IE.
5. Åbnede Firefox (som nu ikke længere var standartbrowser) og forsøgte at logge på e-boks. Fik en fejlmeddelelse.
6. Åbnede html-filen i IE og afinstallerede DS.
7. Åbnede html-filen i Firefox og installerede DS igen (denne gang var der ingen problemer). Igen fungerer DS kun i IE og ikke i Firefox.

Når jeg forsøger at logge på e-boks med DS i Firefox får jeg meddelelsen:

"Der er opstået en fejl

Du har valgt en digital signatur, som ikke er gyldig. Du har muligvis ingen brugbare digitale signaturer installeret på din computer. Luk evt. din browser og prøv igen (fejlkode 0x017021)."

Er der nogen der har et bud på hvad jeg skal gøre for at få det til at fungere?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
18. februar 2008 - 00:53 #1
Avatar billede Gambolputty Novice
18. februar 2008 - 16:17 #2
Jep, så lykkedes det. Beskrivelsen i kapitlet "Særligt for Firefox på Microsoft Windows" var det der skulle til. Tak for hjælpen.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
18. februar 2008 - 17:56 #3
ok her er et svar
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
26. februar 2008 - 12:27 #4
thx
Avatar billede damsbo Nybegynder
04. december 2009 - 10:51 #5
Virkede også for mig. Super!