Avatar billede lacosanostra Nybegynder
16. februar 2008 - 22:30 Der er 4 kommentarer

Flytte data fra C5 v. 1.60 til C5 v.4

Er det muligt at lave noget export/import og dermed flytte data direkte mellem disse 2 versioner? Der er pt kørende 2 udgaver på en maskine af C5 - den gamle DOS løsning (1.60) og den lidt nyere C5 Light (4.0).

Det ønskes derfor at flytte al dataen fra v. 1.60 over til den nye version, så man dermed kunne "lukke" helt ned for den gamle version og kun køre i den nye fremover, med alt sine gamle data inkl.
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2008 - 22:47 #1
Du bør opdatere din version 1.6 via version 1.8 til 3.0 og derefter til version 4.0. Ved godt det lyder bøvlet, men der er sket så store ændringer i datamodelen, at du risikerer at data ikke opfører sig 'pænt' hvis du importerer direkte.

Hvad skal du have flyttet? Alene finansdata? Eller er der debitor, kreditor mv.?

Hvis det kun er finansdata, kan det godt lade sig gøre at importere data til finanskladden ved noget datamanipulation og så bogføre et i version 4.0. Det er ikke trivielt, men det kan lade sig gøre. I de fleste tilfælde vil det være hurtigere at konvertere data via den automatiske opdatering fra version til version. Problemet kan så være at få fat i de forskellige versioner.
Avatar billede lacosanostra Nybegynder
16. februar 2008 - 23:08 #2
Det er både finansdata, debitor, kreditor osv der skal flyttes. :-) Ja, mit næste spørgsmål ville jo så være hvor man finder disse versioner henne som jeg skal bruge for at opgradere til den version jeg har købt og har kørende? :-s
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2008 - 23:23 #3
Har I en forhandler, hvor I har købt den version 4? Ellers så henvend dig til en forhandler - De fleste er til at snakke med. Alt efter databasestørrelse og tilpasninger bør det tage en time eller to - store datamængder og tilpasninger i datamodel får det til at stige.

Dit problem er at du under alle omstændigheder skal have et kodebrev/fil til hver version. Det er ikke noget der koster noget, men det er kun din forhandler der kan rekvirere dem. De er forskellige fra version til version.
Avatar billede mariaf Juniormester
17. februar 2008 - 12:15 #4
Pas på ved version 4.0. Det er rigtigt vigtigt at følge - og forstå - vejledningen. Desuden skal du først opdatere til 4.0 og dernæst lægge SP1 på. Det må ikke gøres i samme arbejdsgang.