Avatar billede o-zone Nybegynder
16. februar 2008 - 11:58 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Mulighed for at tagge korrekte indlæg

Hej

Det er efterhånden en meget udbredt praksis at svare i kommentarer, og så til aller sidst skrive et svar (uden indhold i) som spørgeren kan belønne med points.

Det har den imho uheldige virkning at alle som efterfølgende finder frem til tråden skal læse alle svar og kommentarer igennem, for at finde frem til løsningen på problemet.

Nogle gange vil folk ikke engang have points, hvis de alligevel har nok til et pro medlemskab. Det gør det endnu sværere at regne ud hvilket indlæg der indeholder den korrekte løsning, og hvilke der bare er støj.

Ofte bliver en løsning postet i mange forskellige versioner og gerne udviklet over flere indlæg.

Hvis nu I gjorde det muligt for spørgeren at tagge det eller de indlæg som hjalp på problemet (svar såvel som kommentarer). I kunne evt. lade den(/de) div(/s) have en let grøn baggrundsfarve eller noget lignende, så ville det visuelt blive meget meget nemmere at finde frem til de gode indlæg, og sortere svar som ikke fungerer fra.

Jeg går ud fra at det er det der er meningen med svar og accepter oprindeligt, men når folk nu ikke bruger det på den tiltænkte måde, ville det hjælpe meget efterfølgende at kunne pege de gode indlæg ud som spørger.

/o-zone
Avatar billede snowball Novice
16. februar 2008 - 13:37 #1
Jeg er helt enig i, at det til tider kan være problematisk og svært at gennemskue hvilket indlæg der er det reelle svar.

Idéen med at alle indlæg er ens og spørger så blot vælger hvilke(t) indlæg der er svaret på spørgsmålet er ikke ny, og jeg har også tidligere nævnt det i vores "brainstorm" til den nye version.

Jeg har dog ikke fået afklaret om det bliver sådan eller om vi fortsætter som nu.

Snowball / Admin
Avatar billede o-zone Nybegynder
16. februar 2008 - 21:27 #2
Man kunne jo opretholde systemet som det er nu med kommentarer og svar, og lade point systemet være som nu - men derudover give spørgeren mulighed for at markere de indlæg - kommentarer som svar - der har været til særlig stor hjælp.

Men det glæder mig at høre at I er opmærksomme på at det kan være noget af et (100% unødvendigt) detektivarbejde at finde frem til det reelle svar. :-)