Avatar billede pepsiman Juniormester
15. februar 2008 - 09:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

mysql server?

Hej alle.

Jeg har måske et dumt spørgsmål,men det er noget nyt for mig.

Jeg har eget hjemmesider hos webhotel og bruger php.

jeg har download Mysql 5.0 til mit hardisk og jeg laver xxx.php i Dreamweaver og var i gang med at hente databaser via mysql connection i Dreamweaver fra phpmyadmin..det stod at jeg kan ikke hente databaser før mysql kræver rigtigt adresse .f.eks. localhost eller xxxx.unoeuro.com. jeg har indtastet ene af de adresse. det hjælpe ikke.

skal jeg åbene MySQL 5.0 først eller hvad?? hvis ja, så hvordan det?

sådan ser det ud i MySQL connection:

connection name: admin ( jeg skal henter det fra phpmyadmin)
mysql server: localhost eller xxxxx.unoeuro.com
use name: xxxxx
password: xxxxx
database: xxxxx_dk_db

På forhånden tak

Mvh Pepsiman
Avatar billede pepsiman Juniormester
15. februar 2008 - 09:40 #1
sådan ser det ud i MySQL connection i dreamweaver:

connection name: admin ( jeg skal henter det fra phpmyadmin)
mysql server: localhost eller xxxxx.unoeuro.com
use name: xxxxx
password: xxxxx
database: xxxxx_dk_db
Avatar billede wanthai Nybegynder
15. februar 2008 - 13:21 #2
Du skal først have adgang til MySQL hos din host, hvor du så opretter en database.

Du får også de oplysninger du skal burge for at logge på db.

Ellers skal du have en db på din egen maskine, men der skal en severdel sættes op for at virke.

Der findes forskellige løsninger, hvor Apache er includeret.

PhpMyAdmin skal lige sættes op først, før du får den til at virke.
Avatar billede pepsiman Juniormester
17. februar 2008 - 09:23 #3
ok

Jeg har henter Xampp og installe i mit PC, Vista, Nu mangler jeg kun apache.. jeg ved at nogen sagde at det er bedre at bruge apache 1.2 end 2.0.. men jeg kan ikke finder det i internet. hvor kan jeg finder?
Avatar billede pepsiman Juniormester
19. februar 2008 - 07:12 #4
jeg har forbindelse med databaser fra webhotel og jeg kan trække data ud fra phpmyadmin. jeg bruger wampserver i sted for xampp og easyphp. xampp og easy fungere ikke. nu har jeg wampserver, der fungere som det skal være.

Wanthai.du fik mig til at tænke over det,men det hjælpe lidt.....du får alligevel piont
Avatar billede pepsiman Juniormester
19. februar 2008 - 07:13 #5
wanthai...svar...
Avatar billede wanthai Nybegynder
19. februar 2008 - 09:27 #6
det er dejligt at det virker. Tag lige at atge backup af alle dine ini filer og config filer, så du kan komme  op at køre igen hurtigt, hvis der sker noget med serverdelen. talwer bare af erfaring fra egne dumheder.
Avatar billede pepsiman Juniormester
19. februar 2008 - 10:15 #7
Jeg skal nok tage backup,men jeg er ikke god til det. jeg beder en ven til at hjælpe med at laver backup.Han skal lærer mig hvordan laver backup..:)

tak,wanthai!.