Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2008 - 18:47 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fjernes Yahoo

Det er irriterende at søgemaskinen Yahoo kommer og "blander sig" i udvyldelsen af adresselinien i IE hvis jeg skriver forkert.
Hvordan fjernes den?
Avatar billede peet-49 Novice
14. februar 2008 - 19:04 #1
Via tilføj/fjern programmer.
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2008 - 19:13 #2
14. februar 2008 - 19:45 #3
Jeg kan se at du - måske mere eller mindre mod din vilje - har installeret [Yahoo Toolbar] ?
Den er dog ikke 'farlig', men bare et irriterende program/toolbar som bare fylder op .
Hvis du vil slippe af med den kan du følge guiden herfra ->
http://support.microsoft.com/kb/303047
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2008 - 20:41 #4
Det drejer sig ikke om Yahoos værktøjslinie. Men om Yahoo kommer med forslag til sider hvis jeg taster et domæne i adresselinien som ikke findes.
Jeg benytter ingen "fremmede" værktøjslinier i IE.
Men der var Yahoos søgefunktion i bjælken som jeg har udskiftet med Goggle.
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2008 - 20:43 #5
Og så kommer Google med forslag!!
15. februar 2008 - 07:35 #6
... så er der nok 'efterladt' noget mht Yahoo. Som så blander sig i tide og utide...

... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/threat_analytics/HiJackThis.exe

Det er ikke pga. evt. virus men for at se/læse hvilken elementer som er med i din opstart...
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2008 - 19:32 #7
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\Schedule2\schedul2.exe
C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\BullGuardUpdate.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Portrait Displays\Shared\DTSRVC.exe
C:\WINDOWS\system32\inetsrv\inetinfo.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LVCOMSER\LVComSer.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\MySQL\MySQL Server 5.0\bin\mysqld-nt.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\tcpsvcs.exe
C:\WINDOWS\System32\snmp.exe
C:\Programmer\Microsoft SQL Server\90\Shared\sqlwriter.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\Fomatik\TrueImageTryStartService.exe
C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
E:\AutoCad\acad.exe
K:\temp\AdskCleanup.0001
C:\Programmer\Fælles filer\Autodesk Shared\Service\AdskScSrv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Autodesk Shared\WSCommCntr1.exe
C:\Programmer\MSI\Live Update 3\LMonitor.exe
C:\Programmer\MSI\i-Speeder\i-Speeder.exe
C:\Programmer\MSI\PC Alert 4\PCAlert4.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
E:\MS\OFFICE11\OUTLOOK.EXE
E:\MS\OFFICE11\WINWORD.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Autodesk Shared\AcHelp.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\BullGuard.exe
C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\AcroRd32.exe
C:\Programmer\internet explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Admin\Skrivebord\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://nn.nn.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Skype add-on (mastermind) - {22BF413B-C6D2-4d91-82A9-A0F997BA588C} - C:\Programmer\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Genvej til egenskabsside for High Definition Audio] HDAudPropShortcut.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [BullGuard] "C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\bullguard.exe" -boot
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [itype] "C:\Programmer\Microsoft IntelliType Pro\itype.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] E:\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe -startup
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TomTomHOME.exe] E:\TomTom\TomTomHOME.exe -s
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechCommunicationsManager] "C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LComMgr\Communications_Helper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech CallCentral] "E:\LogitechHeadset\CallCentral.exe" /hide
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SkyTel] SkyTel.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [DT LGE] C:\Programmer\Portrait Displays\forteManager\DTHtml.exe -startup_folder
O4 - HKLM\..\Run: [LiveMonitor] C:\Programmer\MSI\Live Update 3\LMonitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [MSIWU_0] "C:\PROGRA~1\MSI\LIVEUP~1\MSIWUPro.exe" -DEL:[C:\PROGRAMMER\SETUP FILES\MSI PC ALERT 4 V4.0.6.2\CACHE\MSIPCALERT4V4.0.6.2.EXE]
O4 - HKLM\..\RunOnce: [MSIWU_1] "C:\PROGRA~1\MSI\LIVEUP~1\MSIWUPro.exe" -DEL:[C:\PROGRAMMER\SETUP FILES\MSI I-SPEEDER V1.2\CACHE\MSII-SPEEDERV1.2.EXE]
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [BullGuard] "C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\BullGuard.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\RunOnce: [FlashPlayerUpdate] C:\WINDOWS\system32\Macromed\Flash\FlashUtil9b.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: HP Image Zone Hurtig start.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O4 - Global Startup: Hurtig start af Microsoft Office OneNote 2003.lnk = E:\MS\OFFICE11\ONENOTEM.EXE
O4 - Global Startup: PC Alert 4.lnk = C:\Programmer\MSI\PC Alert 4\PCAlert4.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://E:\MS\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Skype - {77BF5300-1474-4EC7-9980-D32B190E9B07} - C:\Programmer\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - E:\MS\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1202662034906
O16 - DPF: {6B75345B-AA36-438A-BBE6-4078B4C6984D} - http://h20270.www2.hp.com/ediags/gmn2/install/HPProductDetection.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1199546165875
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O23 - Service: Acronis Scheduler2 Service (AcrSch2Svc) - Acronis - C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\Schedule2\schedul2.exe
O23 - Service: Autodesk Licensing Service - Autodesk - C:\Programmer\Fælles filer\Autodesk Shared\Service\AdskScSrv.exe
O23 - Service: BullGuard LiveUpdate (BGLiveSvc) - BullGuard Software - C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\BullGuardUpdate.exe
O23 - Service: Portrait Displays Display Tune Service (DTSRVC) - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Portrait Displays\Shared\DTSRVC.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: LVCOMSer - Logitech Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LVCOMSER\LVComSer.exe
O23 - Service: LVSrvLauncher - Logitech Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\SrvLnch\SrvLnch.exe
O23 - Service: MySQL - Unknown owner - C:\Programmer\MySQL\MySQL.exe (file missing)
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: Apache Tomcat (Tomcat6) - Apache Software Foundation - C:\Programmer\Apache Software Foundation\Tomcat 6.0\bin\tomcat6.exe
O23 - Service: Acronis Try And Decide Service (TryAndDecideService) - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\Fomatik\TrueImageTryStartService.exe
O23 - Service: Visual DataFlex 12.0 Web Application Server - Data Access Corporation - E:\PROGRA~1\VISUAL~1.0\Bin\WebAppServer.exe

--
End of file - 9721 bytes
19. februar 2008 - 19:53 #8
Hmmm...

Hvis det stadig er aktuelt så ->
... Nu er det ikke alle (u)ønskede elementer som viser sig med en HiJackThis Log; hvis du har 'mod' på det så gennemfør proceduren herfra -> http://www.eksperten.dk/artikler/1123

Registreringsdatabase oprydning kan anbefales ->
RegCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Register]...)
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller NEJ til den.
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2008 - 20:12 #9
Ok sender du et svar karise_larry
19. februar 2008 - 21:56 #10
... er det da 'klaret' ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. februar 2008 - 22:56 #11
Jeg tror nærmere at det er fordi Yahoo ligger som en af de valgte søgemaskiner under opsætning af IE7...

Funktioner - Internet indstillinger - under "skift standardindstillinger for søgning" - fjern Yahoo herfra.
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. februar 2008 - 22:57 #12
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2008 - 16:37 #13
>Stigers havde ret (dengang ;)
/funktioner/programmer/administrer så hvis der kommer et svar
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2009 - 18:04 #14
Sender du et svar Stigers
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. februar 2009 - 20:53 #15
:)