Avatar billede claui Nybegynder
14. februar 2008 - 10:53 Der er 3 kommentarer

Fejl ved import af dmp-fil

Hej.

Vi har importeret en dmp-fil til en oracle database 10g. Filen er ca. 14 GB.

Når importen er færdig kommer meddelelsen:

Import fuldført succesfuldt med advarsler
IMP-00041: Warning: objekt created with compilation warnings.

Hvad betyder dette og hvordan kan problemet løses.

Vi kan se, at der ca. er importeret halvdelen af af tabellerne med data. Desværre har vi ingen log-fil :-(

Håber I kan hjælpe!
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2008 - 13:34 #1
Det lyder jo som om import gik godt. Object created with compilation warnings kan betyde så meget. Men data burde være der, med de fejlmeddelser. Er du sikker på at du mangler data?

Du kan se invalid objekter ved at logge på som fx SYSTEM og lave en

SELECT * FROM DBA_OBJECTS WHERE STATE = 'INVALID';

Her kan du også se dato for oprettelse.

I de fleste tilfælde vil det så være nok at lave en

ALTER PACKAGE <NAVN> COMPILE;
Avatar billede teepee Nybegynder
15. februar 2008 - 13:44 #2
Kan du også vedlægge hele imp-kommandoen som I skyder af?
Avatar billede claui Nybegynder
18. februar 2008 - 12:41 #3
Nå tak for hjælpen, men det blev desværre ikke aktuelt at afprøve, da der opstod helt andre problemer med computeren, så importen er lige sat på standby.