Avatar billede badguy Nybegynder
09. maj 1999 - 00:00 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Backup-program

kender du et backup-program som scanner disken igennem og gemmer alle data om hvilke filer der ligger hvor, deres størrelse og dato osv.

når man så kører det en uge efter skal det så se hvilke filer der har ændret sig (mht. dato og størrelse og placering) og så kopierer disse filer ind i en mappe (med samme dir. struktur)???

det er fordi jeg har tænkt mig at btænde en backup-cd hver uge med de filer som har ændret sig osv...

nogen forslag?
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
09. maj 1999 - 22:16 #1
Hvis du bruger NT, er der et inbygget Backup program, som kan det du lige siger, der findes også en til Win95, jeg tror den er på Windoes CD'en, prøv at søge efter MS Backup
Avatar billede badguy Nybegynder
09. maj 1999 - 23:55 #2
kan det gøre de ting som jeg beskrev?
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
10. maj 1999 - 10:31 #3
der ar jeg lidt for hutig, jeg overså følgende linje:

og så kopierer disse filer ind i en mappe (med samme dir. struktur)???

Menellers er det et godt Backup Program (NT versionen)
Avatar billede badguy Nybegynder
11. maj 1999 - 13:31 #4
jaja men det som er i WIN98 kan godt gøre det første men det propper alle data i en .QIC fil...

jeg ville bare have dem over i en mappe, f.eks på en cd i min brænder
Avatar billede jesper_ Nybegynder
12. maj 1999 - 02:03 #5
Hvis du bruger NT er du godt kørende med med Seagate Backupexec.
Med dette program er du i stand til at planlægge en lang række af backup-jobs f.eks "daglige" , "ugentlige" eller "månedlige" jobs.
Ligeledes definerer du tidspunktet i din backup-plan.
Desuden styrer du fuldstændigt hvilke mapper, filer eller drev der skal
checkes for ændringer af en hver slags, som kræver en backup.
Sammen med f.eks Exchange er Backupexec endda i stand til at sende
udvalgte personer, eller dig, en e-mail efter hver udført handling for at fortælle
om din planlagte backup er udført med succes eller ej.
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
13. maj 1999 - 20:36 #6
Prøv følgende program (På dansk til Win98):

http://www.stoneware.dk/cc/cc.htm
Avatar billede badguy Nybegynder
13. maj 1999 - 23:01 #7
det skal kunne køre under '98
Avatar billede badguy Nybegynder
15. maj 1999 - 15:39 #8
programmet skal fungere således:

det skal være et backup program som kan kopiere nogle udvalgte mapper over i en anden mappe og hver gang den tager backup gemmer den en oversigt over filer, pacering, størrelse, dato osv. og næste gang den tager backup så kopierer den kun de filer som er nye eller ændrede...

det er fordi jeg gerne ville putte alle ændrede filer ud på en disk, så derfor er det vigtigt at der er gemt en oversigt over filer, sådan så den kan se hvilke filer der er nye, selv om disken jeg kopierer til at tom...???
Avatar billede boa Nybegynder
18. maj 1999 - 15:03 #9
Hmmm,
det var mange krav at stille til et backup-program.
Men:
http://www.fileware.com/products.htm#FileSync
kan gøre tricket.
Første gang du synkroniserer kan du jo så evt. slette de filer fra destinations-biblioteket, som du ALDRIG vil have på disk mere.
Og derefter går du ind i Tools>Options>Compare og sætter FileSync til at ignorere filer ældre end f.eks 7 dage (hvis du nu kører det fast en gang om ugen).
Har du derefter problemer med at få det hele ned på en floppy uden at bruge skohorn, kan du jo evt. overveje:
http://www.copygenie.com
Avatar billede boa Nybegynder
18. maj 1999 - 15:19 #10
Ja, det var jo faktisk nemmere at slette hele destinations-træet, hvis det UDELUKKENDE er filer, der er under f.eks en uge gamle, man vil have over.
Avatar billede badguy Nybegynder
22. maj 1999 - 20:29 #11
kigger på det senere...
Avatar billede badguy Nybegynder
22. maj 1999 - 22:44 #12
det er ok, men man får bare ikke de filer med som man kopierer selv eller henter via FTP

men det er måske den eneste måde at gøre det på, altså altså at tage alle nyere filer, i stedet for at kigge på en liste over tidligere filer
Avatar billede boa Nybegynder
23. maj 1999 - 09:07 #13
badguy>>
Det er selvfølgelig et problem, hvis dato/tidsgruppen "følger med" et andet sted fra .
Avatar billede boa Nybegynder
23. maj 1999 - 11:56 #14
Du ka' se'fø'li' ændre dato/tidsgrupperne for hver fil:
http://www.rekenwonder.com/setdate.htm
men det er noget Mickey Mouse.

Nu ved jeg ikke, hvad det skal bruges til - om du vil sync'e med en anden PC f.eks. - for så er det jo stort set kun et spørgsmål om kopiering; i det tilfælde kan du ligeså godt bruge f.eks. Briefcase Plus:
http://www.rekenwonder.com/brfcplus.htm
som komprimerer filerne, så du sparer lidt på rom'erne.