Avatar billede azerty Juniormester
11. februar 2008 - 07:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Begynder-guide til trådløst internet

Det har sikkert været skrevet før. men:

Er der nogen, der kan give et link til en "absolut-begynder-guide" til opsætning af trådløst internet.

Jeg er en erfaren "kabel-bruger", men ved intet om trådløst.
Avatar billede cyph3r_smurf Nybegynder
11. februar 2008 - 09:39 #1
Hvis du har købt en trådløs router vil du i 99% af alle tilfælde skulle opsætte den og komme igennem en guide der beskriver opsættelse af sikkerhed og tilslutning.
Avatar billede enya Nybegynder
11. februar 2008 - 12:30 #2
Avatar billede enya Nybegynder
11. februar 2008 - 12:33 #3
Avatar billede azerty Juniormester
11. februar 2008 - 17:52 #4
Tak!

Jeg har en "gammel" router fra Tiscali (et par år gammel), som de ikke ville have tilbage ved abonnementets ophør. Kan jeg bruge den, selv om jeg ikke længere har Tiscali?!
Avatar billede enya Nybegynder
11. februar 2008 - 20:53 #5
Det kan jeg desværre ikke rådgive dig om.. :( Håber der kommer andre "kloge hoveder" som kan hjælpe vedr. dette..!
Avatar billede jc_d-link Praktikant
11. februar 2008 - 21:03 #6
Et par spörgsmål

Hvem er din nye internet leverdör?
Hvor hurtig en forbindelse har du?
Hvor mange PC'ere og andet har du?
Hvad körer de af styresystem (XP, Vista osv)?
Hvad har du af trådlöse kort i disse PC'ere?
Avatar billede azerty Juniormester
11. februar 2008 - 21:35 #7
1) Leverandøren er ComX
2) TDC-testen siger: Download 6547 kbps, Upload 6448 kbps
3) 2 eller 3 pc'er + en printer
4) En Vista, en XP og en Windows 2000 (Windows 2000 kan dog hurtig laves om til en XP'er. Vista'en vil jeg - af andre grunde - meget gerne lave om til en XP, men det er tvivlsomt om jeg kan finde drivere mv. [ http://www.experts-exchange.com/Storage/Misc/Q_23151089.html ], og kan jeg ikke det, må det forblive en Vista).
5) Den ældste computer er en Dell Dimension 8400, og jeg mener, den indeholder noget trådløst noget. De to andre er helt nye og indeholder det helt sikkert.

Tak for interessen
Avatar billede azerty Juniormester
15. februar 2008 - 21:12 #8
hej eyna - læg et svar og få nogle point :-)
Avatar billede enya Nybegynder
15. februar 2008 - 21:19 #9
Hej azerty. Det gør jeg så.. :) Og takker for points.. ;)