Avatar billede trivial Nybegynder
10. februar 2008 - 23:20 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvilken trådløs router til mit internet ?

Hejsa alle

Jeg står og skal til at skifte internet udbyder, og jeg skal derfor afleverer min "gamle" trådløse router tilbage.

Nu er mit spg. så, da jeg skal ud at købe en ny, hvad jeg skal vælge, for jeg ved ikke ret meget om det. Mine krav er følgende:

- Skal være så billig som mulig, men samtidig god:)
- Skal kunne håndterer 20/2 internet trådløst
- Man skal have sikkerhedsmuligheder

Håber I kan hjælp !

Mvh.
Avatar billede trivial Nybegynder
10. februar 2008 - 23:23 #1
Har haft et kig på den her, lever den op til mine krav:
http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=18516
Vil den kunne håndtere forbindelsen trådløst ?
11. februar 2008 - 07:56 #2
- vil også anbefale ovenstående Linksys -
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. februar 2008 - 12:38 #3
Avatar billede jc_d-link Praktikant
11. februar 2008 - 21:06 #4
Hvis du har en 20/2 vil jeg begynde at overveje en 802.11n Router istedet for de 802,11g router der er foreslået hidtil.

Der skal nemlig ikke meget mere til at 802.11g bliver for langsomt ift. forbindelsen 20/2.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. februar 2008 - 22:41 #5
Kan ikke se han nævner noget om at han skal køre internt netværk?
Avatar billede jc_d-link Praktikant
11. februar 2008 - 22:46 #6
Nä, men

med 802.11g har du 54mbps half duplex = 27 mpbs op og ned. Hertil skal du så träkke diverse forstyrelse, såsom andre trådlöse netvärk, Microbölge ovne, mure osv. Så man er hurtigt nede omkring de 20.

Derfor mener jeg at man lige så godt kan give 100-200 kr. mere og få noget der er mere fremtidssikret.

Konkurrencen hos internetudbyderne bliver större og större og det er jo ikke usödvanligt at de opgradere en löbende.
Avatar billede jc_d-link Praktikant
11. februar 2008 - 22:47 #7
De fleste 802.11n kan også köre g og b, så man behöver ikke invistere i evt. nye eksterne trådlöse kort lige med det samme.
Avatar billede trivial Nybegynder
11. februar 2008 - 23:39 #8
Mange tak for svarene ! Hvilken router ville du så anbefale jc d-link, hvis jeg skal gå efter en "n-version" ?

Og hvis jeg så ikke vil købe en n-version, er http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=18516 så et god valg ?
Avatar billede jc_d-link Praktikant
12. februar 2008 - 06:39 #9
Jeg vil ikke give dig nogle navne/modeller.

Som du kan se på mit efternavn, har jeg jo vise preferancer.
Avatar billede trivial Nybegynder
19. februar 2008 - 22:14 #10
svar
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. februar 2008 - 22:44 #11
husk at bede om svar?