Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
07. februar 2008 - 15:30 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Søg på alle tabeller

Jeg er fået en kopi af en sql database som jeg skal trække nogle dataer ud af.

Jeg ved hvad data det er, men jeg ved ikke i hvilke tabeller de er gemt.

Kan man gennem enterprise manager søge alle tabeller igennem for en bestemt værdi, f.eks et navn 'Peter Hansen' eller 'Peter'?

Hvis ikke er der så andre muligheder for dette?
Avatar billede fennec Nybegynder
07. februar 2008 - 15:44 #1
Jeg har aldrig hørt om at det var muligt.

Mit bedste bud er at lave et program til det. Du kan trække tabel og kolonnenavne ud af databasen. Med de oplysninger kan du dynamisk opbygge sqlsætninger som du kan fyre af og tjekke om du får et hit.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. februar 2008 - 15:48 #2
Du kan godt lave en SP som finder alle tabeller, finder alle felter i hver tabel
og soeger i dem.

Men jeg er lidt skeptisk overfor om det er den rigtige loesning paa problemet.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
07. februar 2008 - 15:58 #3
Jeg har denne database, som hører til vores intranet.

På vores intranet kan vi oprette produkter som er blevet fejl produceret og derfor sælges billigere.

Jeg er blevet bedt om at lave et bestemt udtræk, med disse data som skal ligges på vores oficielle hjemmeside.

Jeg kan finde varenummer, varegruppe og pris. Men jeg skal finde info som størrelse, farve og antal.

Jeg har ikke lyst til at lave en sql for alle tabeller da der er rigtig mange.
Eftersom det ikke er mig der har lavet databasen syntes jeg ikke navngivningen af tabeller er logisk.

Jeg har været igennem de fleste som hedder noget med PROD manuelt, men ikke fundet noget.
Avatar billede terry Ekspert
07. februar 2008 - 16:04 #4
Avatar billede fennec Nybegynder
07. februar 2008 - 16:04 #5
Har du ikke forignkeys som kan lede dig på vej? Så kan du jo se hvilke tabeller der er bundet sammen.
Avatar billede terry Ekspert
07. februar 2008 - 16:06 #6
you will need to modify the SP so that it displays the table name an NOT update
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
07. februar 2008 - 16:18 #7
Øhh hvad :-)

SP??
Avatar billede fennec Nybegynder
07. februar 2008 - 16:25 #8
Stored Procedure (SP)
Den kode som terry linkede til
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
08. februar 2008 - 08:07 #9
Terry >>

Det var lige det jeg ledte efter borset fra jeg bruger VB :-)
Avatar billede terry Ekspert
08. februar 2008 - 08:47 #10
The question is placed in MS SQL category :o)
Avatar billede terry Ekspert
08. februar 2008 - 08:48 #11
"Kan man gennem enterprise manager søge alle tabeller igennem ...."

No mention of VB here
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
08. februar 2008 - 08:51 #12
Nej det er rigtig :-)
Jeg ved de fleste af jer er C# hajer :-)

Jeg oversætter og vender tilbage :-)
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. februar 2008 - 09:03 #13
Ellers kan du kigge i dokumentationen for basen ;o)
Avatar billede terry Ekspert
08. februar 2008 - 09:15 #14
I'm puzzled
The stored procedure is something which is made in SQL Serever and has nothing to do with the language you normally program in.

http://en.wikipedia.org/wiki/Stored_procedure
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
07. maj 2008 - 09:07 #15
Jeg fik udleveret koden til siden hvor brugerne registrerer disse fejl produktioner.

Derefter gennemgik jeg koden for at finde tabelnavnene samt kolonnerne.