Avatar billede simm Nybegynder
06. februar 2008 - 13:50 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Nulstille fortløbende ID

Hvordan nulstiller jeg en Id-kolonne med identity(1,1)? Jeg har nogle id'er på eksisterende poster, som er lige lovlig høje, derfor vil jeg gerne starte fra 1 igen
Avatar billede pierrehusted Nybegynder
06. februar 2008 - 14:15 #1
Du kan nulstille ved at truncate tabellen - det sletter så desværre også alle data.
Ved faktisk ikke om der er andre muligheder.

Men hvorfor nulstille??  Så længe der er plads i feltet (integer eller hvad det er), så synes jeg man skal lade databasen om at styre det.

Hvis du gerne vil vise ID frem, men have det kortere, så kan du eventuelt formattere det (f.eks. fjerne de første 2-3 cifre).
Avatar billede pierrehusted Nybegynder
06. februar 2008 - 14:18 #2
Hvis du stiller det tilbage før en nuværende værdi, så kan du heller ikke være sikker på at ID'et er unikt (i det lange løb).
Avatar billede smitten1 Nybegynder
06. februar 2008 - 14:23 #3
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
06. februar 2008 - 23:25 #4
hvis din identity er af typen int kan den gå op til 2147483647. er dit tal blevet så højt kan du skifte datatype til bigint, der går til 9223372036854775807.

Hvad mener du egentlig med at tallene er lovlig høje? Det kan jeg heller ikke forstå
Avatar billede simm Nybegynder
10. februar 2008 - 13:57 #5
ldanielsen: Tak for info :) Du og pierrehusted har ret. Det er ikke nødvendigt at nulstille, men det skyldes såmænd bare, at jeg har brugt tabellen til test og så kom der et element af perfektionist over mig - det nemmeste er nok bare at truncate og insert'e værdierne påny.

Siden det var kvalificerede svar I alle (pierrehusted, smitten1, ldanielsen) kom med, så synes jeg i skal dele pointene.
Avatar billede simm Nybegynder
10. februar 2008 - 13:58 #6
.. så hvis I lige vil svare.. så jeg kan dele ud :)
Avatar billede pierrehusted Nybegynder
10. februar 2008 - 16:24 #7
Et lille svar.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
14. februar 2008 - 23:55 #8
nej tak
Avatar billede simm Nybegynder
19. februar 2008 - 23:59 #9
lukker her, så må smitten1 komme efter mig, hvis han/hun vil have point :p