Avatar billede michaeljm Nybegynder
04. februar 2008 - 22:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Eksport / import af database på 100MB

Hej,

JEg er ved at flytte server og min database er med tiden blivet udvilket så den er så stor jeg ikke kan uploade den på den nye server via browser "upload" fra serverens SQL administration.

Finders der et program som er er god til at flytte databaser, f.eks via FTP? eller hvordan kan dette gøres nemmest?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. februar 2008 - 22:33 #1
Du kan gøre som de andre stakler med phpmyadmin: klippe den op i mindre stykker - er du heldig, så een tabel af gangen.

Ellers skal du have adgang til mysql-serveren via port 3306 og bruge fx mysql.exe på din PC.
Eller du skal have ssh-adgang til serveren, og bruge deres mysql-kommandolinie-program.

Det er en PITA at arbejde med store databaser via phpmyadmin, så det gør man ikke (med mindre tid ikke betyder noget ...)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. februar 2008 - 22:34 #2
Der er vist en udgave af http://webyog.com/en/ der kan gøre det via en "tunnel", dvs. et PHPscript på serveren - stadigvæk, med 100 MB vil det tage lidt tid.
Avatar billede leif Seniormester
04. februar 2008 - 22:35 #3
Har du spurgt din nye udbyder om du måske kan få dem til at importere databasen direkte på serveren ?
Avatar billede michaeljm Nybegynder
04. februar 2008 - 22:46 #4
Problemet med at få min hostingsudbyder til det, er at de somregel er alt for langsomme til at gøre processen.(1-3 timer er langsomt) Jeg er afhæning af mindste nedetid som overhovedet muligt og derfor skal der helst tages backup -> upload lige efter hinanden.

Klipning er jeg ikke interesseret i, da det vil tage alt for lang tid. Har hørt om nogle sql dumper, nogle som kan anbefale noget?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. februar 2008 - 22:52 #5
"mindste nedetid som overhovedet muligt" - så skal du vælge en webudbyder, der tilbyder dig ssh-adgang. At køre 100MB igennem mysql på samme LAN som mysql-serveren, er nok det hurtigste.
Avatar billede KFJ1972 Juniormester
21. juni 2010 - 07:39 #6
Du kan eventuelt benytte: SQLyog.