Avatar billede rvm Nybegynder
01. februar 2008 - 17:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Dns-323

Hej

Jeg har en DNS-323 fra DLink. Jeg kan kun få adgang til den fra 1 computer (der nu desværre er på værksted). Hver gang jeg prøver at mappe drevet (via D-Ling Easy Search Utility - Drive Mapping), så spørger den om et brugerlogin og et password. Men jeg har ikke oprettet nogle brugere og derfor heller ikke noget password - og i manualen, nævnes der ikke noget om at der skulle være brug for at password, når man trykker "Connect". D-Links hotline kan heller ikke finde ud af det...

Håber nogle af jer har en løsning :-)
Avatar billede jc_d-link Praktikant
01. februar 2008 - 18:51 #1
Hejsa,
Er ikke sikker på hvilket pw du bliver ponket for.
Men det kunne vare brugernavn = admin, og intet pw
Avatar billede rbv_d-link Nybegynder
01. februar 2008 - 19:23 #2
Hvis du ikke har oprettet nogen brugere er det derfor... Det standart share der ligger under Network Access det skal fjernes og du skal lave et share til en bruger du laver under users. Når du har lavet dette skal du gå i start --> kør og skrive \\<ip addresse til dns-323> og trykke på enter. Så skulle den gerne komme op med et vindue hvor du kan se Volume_1 som du højreklikker på og vælger opret forbindelse til netværksdrev, og i det vindue klikker du på "opret forbindelse ved hjælp af andet brugernavn og adgangskode" og i det vindue der kommer frem der skriver du brugernavn og kode ind på den bruger du oprettede inde på din dns-323 og trykker på ok og ok/luk/opret forbindelse så skulle du gerne kunne se dit drev.
Avatar billede rvm Nybegynder
01. februar 2008 - 19:49 #3
Mange tak for svarene. rvb_d-link's løsning var nøjagtigt, hvad de supporten foreslog - du forklarede det bare bedre - selvom det ikke virker :-)

Men faktisk har jeg selv lige (måske) fundet løsningen. Efter jeg have omdøbt min Workgroup (som jeg af en eller anden grund ikke havde adgang til), og så døbt den tilbage (hvor jeg så fik adgang), så virker det... og det endda på alle de computere jeg har lyst til (lige nu 2 nye).

Så det vár vist password'et til min workgroup som den ville have.

Smid et svar, så deler jeg lidt point ud :-)
Avatar billede rbv_d-link Nybegynder
01. februar 2008 - 20:20 #4
Jeg har ikke brug for point jeg er her for og hjælpe og ved at jc har det på samme måde... :) Ellers bare giv dem til ham. :D
Avatar billede jc_d-link Praktikant
01. februar 2008 - 20:22 #5
Yeps. Det samme her.

Kan godt li din kommentar:
rvb_d-link's løsning var nøjagtigt, hvad de supporten foreslog - du forklarede det bare bedre - selvom det ikke virker :-)
Avatar billede rvm Nybegynder
06. juni 2008 - 13:48 #6
Lidt efter virkede det ikke igen, så jeg opgave... men for et par dage siden prøvede jeg igen og da fik jeg en ide:

Hvad med at give den en fast ip adresse og slå dhcp fra - og DET VAR LØSNINGEN :-) Det var sikkert dhcp serven på min ruter, der gik i konflik med dhcp serveren i dns-323.