Avatar billede fun22 Nybegynder
31. januar 2008 - 22:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

VS 2005 webserver

Hej

Når jeg tester mine projekter som jeg laver i VS 2005 så kommer det jo som en virtuel folder.. /Projektnavn/alle mine filer

Kan man ikke gøre sådan så at det bliver en rod mappe.. Så det bare er /Alle mine filer??
Avatar billede verakso Nybegynder
31. januar 2008 - 23:16 #1
Jo du kunne køre dine websites fra en Windows 2003 server ;)

Den IIS der ligger på en XP/Vista understøtter ikke flere virtulle servere - kun en.

Derfor afvikles dine projekter som subwebs.

Der skulle dog være nogle der har lavet plug-ins til IIS'en så en XP/Vista udgave kunne køre flere vituelle servere, men det er bare ikke lykkedes mig at få det til at virke.
Avatar billede a1a1 Novice
01. februar 2008 - 10:49 #2
når det kun drejer sig om udvikling, som ville jeg bare ændre "home directory" til den mappe dit site ligger i, det plejer jeg at gøre.. Man udvikler jo ikke flere ting på samme tid (du kan jo kun skrive et sted af gangen), det tager 1/2 min at skifte ;o)
Avatar billede fun22 Nybegynder
01. februar 2008 - 18:04 #3
Hvordan skifter man "home directory"??
Avatar billede a1a1 Novice
01. februar 2008 - 18:42 #4
I kontrolpanel -> administration -> internet services manager -> website properties
Avatar billede a1a1 Novice
01. februar 2008 - 18:45 #5
der kan være nogle sikkerheds "problemer" hvis du skifter (du får access denied), men når det "bare" er til udvikling/test, så er det nemmeste bare at sætte dit nye web (via stifinder -> properties -> security) til at lade "everyone" få læse tiladelse...
Overnstående er kun hvis du bruger NTFS filsystem, ellers styres sikkerheden af iis'en
Avatar billede fun22 Nybegynder
01. februar 2008 - 21:39 #6
Jeg har ikke  internet services manager  under administration... Det er kun xp home jeg har..
Avatar billede verakso Nybegynder
04. februar 2008 - 23:17 #7
Svaret er nej ;)

XP Home var ikke tænkt til at udvikle på, derfor er der ingen IIS med.
Man kan dog godt udvikle websites, da man så bruger den "indbyggede" webserver der er i visual studio, men den kan ikke IMHO det du efterlyser.