Avatar billede websam Nybegynder
31. januar 2008 - 13:51 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Certificering i asp.net ?

Hejsa,

Er der nogen herinde der ved hvilken certificering der kan tages i forbindelse med udvikling af web applikationer i C#/VB ?

Da jeg ikke har nogen uddannelse inden for udvikling ville jeg nok være bedre stillet på arbejdsmarkedet med en certificering.

/Websam
Avatar billede ladyhawke Novice
31. januar 2008 - 14:09 #1
det står altsammen på MS hjemmeside:
http://www.microsoft.com/learning/mcpexams/prepare/examresults.aspx?orderby=ID

se f.eks.
Exam 70-315
Exam 70-320 (Web services)
Exam 70-528

Der er mange flere muligheder, dem jeg har nævnt er i øvrigt c#
Avatar billede ladyhawke Novice
31. januar 2008 - 14:10 #2
testene kan du tage på et vilkårligt prometric testcenter, bemærk dog at der nogen som har et administrationsgebyr, ud over prøvegebyret! (Odense Tekniske Skole er en af dem)
Avatar billede websam Nybegynder
31. januar 2008 - 14:16 #3
Ok, jeg kan programere i både VB og C# men heller mest til C# så Exam 70-315 er vel den jeg skal skyde efter her ?

Kender du til bøger der stiler direkte på en certificering ?
Avatar billede arne_v Ekspert
31. januar 2008 - 15:20 #4
Vaerdien af certificering er lidt omdiskuteret.

Nogen potentielle arbejdsgivere vil ikke laegge vaegt paa det. Andre vil laegge en
del vaegt paa det.

Men der er naeppe nogen som vil se negativt paa det !

Bemaerk at en IT uddannelse (specielt hvis vi snakker Uni niveau) og en saadan certificering er
meget forskellige ting. En uddannelse giver et teoretisk fundament mens certificeringen
giver en viden om nogle konkrete vaerktoejer.

Saadan lidt firkantet: uddannelsen laerer dig om big-O analyse, mens certificeringen
laerer dig at soegning i Dictionary<> er O(1) mens soegning i List<> er O(n).

[og jeg aner faktisk ikke om det emne er daekket, saa det er bare et eksempel
paa hvad der kunne vaere]
Avatar billede ladyhawke Novice
31. januar 2008 - 15:26 #5
google er din ven mht. bøger, eller snup amazon og søg på certificeringsnummeret... de nævnte tests har alle dedikerede bøger...
Avatar billede websam Nybegynder
02. februar 2008 - 08:50 #6
Super, tak for hjælpen begge to, arne_v hvis du skal have lidt point skal du lige smide et svar ;o)
Avatar billede arne_v Ekspert
02. februar 2008 - 17:18 #7
ok
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juni 2008 - 04:51 #8
så mangler du bare at acceptere svarene