Avatar billede mulemule Nybegynder
28. januar 2008 - 01:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

fra net 1.1 til 2.x (eller 3)

Hej,

Jeg har et større asp.net project lavet i Visual Studio 2003 og .NET 1.1.

Grunden til at jeg hænger fast i det er at nu har jeg jo min fine licens til 2003. Men efterhånden kan jeg godt se at det ikke går.

Hvis jeg anskaffer mig 2008, hvordan er det så med at opgradere hele projektet til .net 2 (eller 3).

Eller hud kan man også opgradere til .net 3.

Mvh
Avatar billede arne_v Ekspert
28. januar 2008 - 02:26 #1
Mig bekendt kan man da gratis opdatere en 2003 til .NET 2.0/3.0/3.5 !

2008 kommer med .NET 3.0 påstår Wikipedia.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. januar 2008 - 02:28 #2
Med hensyn til upgrade, så prøv da og konverter en kopi af et projekt på en
arbejds station og se hvordan det går.
Avatar billede mulemule Nybegynder
28. januar 2008 - 03:06 #3
Jeg forstår ikke hvad du mener med at man kan opdatere en 2003 til .NET 2.0/3.0/3.5 .

Men jeg skal nu have VS 2008 under alle omstændigheder, jeg synes nogen gange 2003 bryder sammen.

Havde nu også tænkt mig at præve på en test server først;)
Avatar billede arne_v Ekspert
28. januar 2008 - 03:15 #4
Win 2003 shipper med .NET 1.1 hvis jeg husker rigtigt.

Men du kan da sagtens installere en nyere .NET version på den.
Avatar billede powerpunk Nybegynder
28. januar 2008 - 08:46 #5
Arne_v -> Det er korrekt at du sagtens kan installere .Net 2.0, 3.0, 3.5 ovenpå en VS2003. Men det giver dig ikke mulighed for at udvikle 3.0 applikationer fra udviklingsmiljøet.

Du kan selvfølgelig håndkompilere fra kommandolinjen, men VS2003 forstår ikke c# 3.0 syntaks (som har fået en del nye features siden 1.1) og er derfor nedgraderet til en meget fancy notepad i den henseende.

hvis du for alvor vil lave 3.0 applikationer er der ingen vej udenom VS2008.

.NET 3.0 (og 2.0 og 3.5) burde til gengæld være syntaktisk bagudkompatibel så et 1.1 projekt "bare" kompilerer i VS2008. Der er sket lidt ændringer i opbygningen af projektfiler, så VS forsøger at opdatere disse, første gang man loader projektet - Her bør man nok have taget en backup...
Avatar billede mulemule Nybegynder
28. januar 2008 - 17:41 #6
Jeg har selvfølgelig taget backup, og jeg jeg fandt en Visual Studio 2008 90 dages trial.

Så om tyve minuter kører mit system forhåbenligt i 3.5 og også snart i produktion.

Som jeg forstår jeres kommentarer skal jeg ikke være bange for bare at skifte i produktion også, hvis det ellers ser ud til a virke.

Nu må vi se, glæder mig rigtigt meget til VS 2008, da jeg jo ikke engang har prøver 2005.

;Mvh
Avatar billede arne_v Ekspert
28. januar 2008 - 17:58 #7
Det er mig der taager lidt rundt.

Jeg snakker om Win2003. Men der staar jo hoejt og tydeligt VS2003 i spoergsmaalet.
Avatar billede mulemule Nybegynder
28. januar 2008 - 20:12 #8
Jeg forstår det nu stadig ikke det du fabler om arne_v :) men fred være med det. Det er nok også mig som har formuleret det lidt kryptisk

Men nu har jeg skiftet til 2008 og .NET 3.5 fra 2003 og .NET 1.2 det gik 99% automatisk.

Man skulle dels gøre det som stod på skærmen man skulle gøre, men så skulle man også lige selv finde ud af at man skulle højre klikke på projektet og sige at den skulle bruge IIS og få den til at generere nye virtuale mapper for projektet.

Og det kører vist fint nu uden problemer, der var en enkelt linje den ikke kunne kompilere, men det tog et sek at rette. Og var egenligt meget rart, så man kunne føle at det virkelig var en nye compiler.

Om et par dage skifter jeg også i produktion.

Mvh