Avatar billede libbert Nybegynder
28. januar 2008 - 00:06 Der er 1 kommentar

Køb af .com domæne med PageRank 5.

Hej

jeg er blevet tilbud et forum, vbulletin, med en Alexa rank på mellem 250000-300000. Desuden har siden en PageRank på 5.

Forumet omhandler præcist det jeg søger, men indholdsmæssigt er den meget tvivlsom. Samtlige indlæg er lavet af moderatoren, ejeren. Desuden er det noget tvivlsom med de 5000 brugere der har oprettet sig på siden. Ifølge vbulletin statistikken har kun 130 af disse skrevet mere end et indlæg. Så brugerne har ingen værdi.

Spørgsmålet er så om der er værdi i siden PageRank og det antal besøgende den får pr måned? Kunne han manipulere disse tal. Har selv tjekket på alexa.com og fundet sidens google pagerank.

Jeg vil som nævnt selv have en side der omhandler samme emne. Kan jeg med fordel forsætte med hans forum og udnytte den trafik der kommer ind på den. Er der en farer for at siden google pagerank falder, hvis der laves om på siden. Der vil fortsat være de samme links in og ud, og forhåbenlig samme opdaterings grad.

På forhånd tak for hjælpen.

/M
Avatar billede madx Nybegynder
07. marts 2008 - 09:46 #1
Jeg har PR 6 her :-)

Jeg har gennem tiden bl.a. købt en del links og har skullet checke en del sites for - lad os kalde det "basis-seriøsitet"

Som du sikkert har slået op i Google
ca. 326.000.000 for vbulletin
ca. 557.000 sider fra vbulletin.com
ca. 104.000, der linker til vbulletin.com

Det ser forholdvist "tungt" ud. Det unikke ord er med mange steder (og dækker sikkert mere end .com)
Sitet har sitelinks, http://www.google.com/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&rlz=1T4IBMA_da___DK204&q=vbulletin
Antal sider kommer vel ikke af ingenting, han har trods alt næppe skrevet det selv
Links i den størrelsesorden kan man ikke sådan manipulere op.

Ift. et kendt dansk varemærke er der et højt antal søgninger på vbulletin-ordet
http://www.google.com/trends?q=vbulletin%2C+novasol&ctab=0&geo=all&date=all&sort

Det har mere trafik end Danmarks mest besøgte site
http://www.alexa.com/data/details/traffic_details/sologstrand.dk?q=

Hvis ellers prisen er fair:
1. Hvad venter du på!
2. Jeg køber gerne et link eller 2 fra et sådan site (mener det!)
3. Hjælper dig gerne med at udnytte det kommercielt (mener det!), der er potentiale