Avatar billede lonse Nybegynder
27. januar 2008 - 19:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hvor kan man lære at programmere pc spil

Hej,

Jeg har en søn på 13 år som rigtig godt kunne tænke sig at lave sine egne pc-spil.

Er der nogen der ved hvor man kan komme på kursus i sådan noget henne?

Vi bor i Rødovre, så det skal helst være i nærheden.
Avatar billede justrace Novice
27. januar 2008 - 19:54 #1
En ca. 7 - 9 år efter uni, vil jeg tro han er ved at lære det. :-)
Avatar billede rebecca Novice
27. januar 2008 - 21:07 #2
Jeg ved ikke hvor han kan komme på kursus :o) og som justrace skriver vil det nok tage sin tid at lære det.
Jeg kan dog huske at der for en del år siden var et program hvor man kunne lave sine egne spil og måske var det et godt sted at starte, så kan han jo også lige se om han kan bibeholde interessen.
Du får lige et link her så kan du jo kigge på det >>> http://www.clickteam.com/eng/tgf2.php
Mvh.Rebecca
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. januar 2008 - 21:36 #3
Bl.a. IT universitetet har en spiludvikler linie. ITU optager elever fra bachlor. hvis du f.eks. har en baclor fra datalogi, ingeniørstudiet eller jilsvarende, kan du tage det relevante på ITU

se www.itu.dk
Avatar billede 2c Nybegynder
28. januar 2008 - 12:17 #4
Jeg ved der er programmer, hvor man kan lave singe egne spil udfra nogen grundstrukturer og templates. Altså hvor stort set alle kan lave spil.

Jeg kan dog ikke lige huske hvad nogen af dem hedder, men det kan altså lade sig gøre.
Avatar billede lonse Nybegynder
28. januar 2008 - 15:39 #5
jeg takker for svarene - han må nok vente et par endnu. Jeg fordeler point imellem rebecca, buffer og 2c, som kom med relevante svar - ska dog lige finde ud af hvordan jeg fordeler dem :-)
Avatar billede lonse Nybegynder
28. januar 2008 - 15:44 #6
jeg må være dum eller blind, for jeg kan ikke se hvor jeg fordeler mine point ud for dette spørgsmål, hvis I kan fortælle mig det, ville jeg da være glad, så jeg kan give jer jeres point.
Avatar billede dunderfjert Nybegynder
28. januar 2008 - 17:03 #7
Det er sikkert ikke dumt at have en uni titel, men mindre kan altså gøre det.
Jeg bil vove den påstand at 90% af verdens programmører er SELV lærte.

Min egen søn er også meget optaget af at lave spil selv og det er måske ikke nemt men heller ikke umuligt.
Han bruger meget dem her: www.yoyogames.com download Gamemaker og studer eksemplerne så kan han lave noget funktions dygtigt i løbet af 2-4 uger.
Han vil også lære grundlæggende programmerings principper og tankegange der bestemt vil blive ham en hjælp når han evt. vil tage en uddannelse inden for SW.
Avatar billede rebecca Novice
28. januar 2008 - 22:16 #8
For at dele point kræver det at dem du vil dele mellem har lagt et svar :o), da det kun er bufferzone som har lagt et svar og du har accepteret det har du dermed givet ham alle point.

Mange lægger kun en kommentar indtil spørger ber om at man lægger et svar da det er nemmere at overskue for spørger hvis der ikke er for mange svar.

Mvh.Rebecca