Avatar billede lone_a_p Praktikant
26. januar 2008 - 16:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ER-diagram - program

Er der nogen der kender et godt program til at håndtere ER-diagrammer. Jeg har set Navicat, hvilket er et rigtig godt program. Jeg leder efter et freeware program, som slet ikke behøver alle de funktioner fra Navicat.

Jeg tænker at det skal kunne noget lignende:
- tegne ER-diagram (med relationer, primærnøgler, fremmednøgler, entitetsnavn, tabel-kolonne-navne/hvad hedder de?)
- nem at udvide med nye entiteter og skifte rundt
- nem at printe
- gerne med adgang til database via sikker forbindelse som navicat, så der (automatisk) kan tages backup på egen pc
- gerne med automatisk generering af sql-sætninger (med join osv)
- man må også gerne kunne "zoome ind" på blot nogle få entiteter, så man har et bedre overblik ved de enkelte forespørgsler. Håber I kan fornemme, hvad jeg mener med dette sidste punkt, ellers er det ikke nødvendigt.

Jeg bruger i øvrigt MySql

Der ligger jo rigtig mange af disse programmer på nettet, kan jeg se, men hvilken skal man vælge ud fra mængden?

Mvh Lone
Avatar billede lone_a_p Praktikant
26. januar 2008 - 16:09 #1
Eller er der ingen sammenlignelige med Navicat? Har på fornemmelsen at det er et kendt og populært program?
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. januar 2008 - 16:15 #2
Jeg mener at Rational Rose mindst dækker det du nævner, men det er sikkert dyrt

http://www-306.ibm.com/software/awdtools/developer/rose/index.html
Avatar billede lone_a_p Praktikant
26. januar 2008 - 16:43 #3
Hvorfor står der at følgende er free download:
Download CASE Studio 2 v 2.23.1

Når man har hentet og vil bruge programmet kræves der alligevel et licensnr?
Avatar billede osborne Praktikant
26. januar 2008 - 16:58 #4
Rational Software Modeller (den nye Eclipse baserede modelleringsværktøj fra IBM Rational). Rational Rose findes stadig men det er det gamle program, hvor RSM er det nye.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. januar 2008 - 19:22 #5
FabForce DBDesigner 4 er gratis - kan næppe så meget som Rational, men du lan da prøve den.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. april 2008 - 06:16 #6
lone ?
Avatar billede lone_a_p Praktikant
06. april 2008 - 13:33 #7
Ups, har vist ik lige fået lukket
Avatar billede osborne Praktikant
06. april 2008 - 17:51 #8
Tak for point, jeg fik vist dem alle sammen, jeg ved ikke om det var meningen?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. april 2008 - 22:01 #9
Ikke noget problem for mig.