Avatar billede zurekk Nybegynder
25. januar 2008 - 15:15 Der er 1 løsning

Sortér efter aktivitet.

Hej Eksperter,

Jeg har en tabel med felterne `last_comment` og `date`.
Det jeg gerne vil have den til at gøre er at sortere efter begge to på en eller anden måde.

`last_comment` er som default null.

Når en række bliver tilføjet får den tildelt en dato(`date`), den række skal sorteres øverst.
Og når en kommentar bliver tilføjet, opdateres `last_comment`, og så skal den sorteres øverst.

Hvordan gøres dette :)?

Det skal sige at jeg har prøvet med COALESCE(last_comment, date) og last_comment.date DESC, date DESC.

Den første løsning smider den sidst tilføjet op øverst, og de sidste comments sidst i bunken.
Den anden smider nyest tilføjede efter alle som har `last_comment`  :(

HVAD GØR JEG?!
Avatar billede zurekk Nybegynder
25. januar 2008 - 19:59 #1
Så jeg har valgt at lave en ny column der hedder "latest_activity" istedet, som jeg så opdaterer fra tid til anden :)

Thanks