Avatar billede pablopablo Nybegynder
25. januar 2008 - 15:08 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Eksport til EXCEL

Hejsa...

jeg har har brug for at eksporterer data fra mine aspx sider til Excel...når man højreklikker på en side, er der et punkt i menuen som hedder "Export to excel"...men det virker ofte ikke...enten kommer der slet ikke noget data over i excel eller også kun få data...jeg har tidligere rodet med dette, i forbindelse med et grid...men kan ikke huske hvordan jeg gjorde...kræver vist ikke meget mere end en enkelt linie...??

Mvh. PabloPablo
Avatar billede pablopablo Nybegynder
25. januar 2008 - 15:14 #1
Her lige prøvet med dette:

protected void Button1_Click(object sender, EventArgs e)
    {

      Response.Clear();
      Response.AddHeader("content-disposition", "attachment;filename=FileName.xls");
      Response.Charset = "";

      // If you want the option to open the Excel file without saving then
      // comment out the line below
      // Response.Cache.SetCacheability(HttpCacheability.NoCache);
      Response.ContentType = "application/vnd.xls";
      System.IO.StringWriter stringWrite = new System.IO.StringWriter();
      System.Web.UI.HtmlTextWriter htmlWrite = new HtmlTextWriter(stringWrite);
      GridView1.RenderControl(htmlWrite);
      Response.Write(stringWrite.ToString());
      Response.End();
    }

Men så kommer den op og siger følgende:

Kontrolelementet 'ctl00_ContentPlaceHolder1_GridView1' af typen 'GridView' skal placeres i en formularkode med runat=server.

Men GridView er allerede erklæret således:

<asp:GridView ID="GridView1" runat="server" ...

Såå det passer da ikke helt det den brokker sig over? eller hvad?
Avatar billede pablopablo Nybegynder
25. januar 2008 - 15:16 #2
haha...man skal blot tilføje en ekstra metode for ikke at den brokker sig...

public override void VerifyRenderingInServerForm(Control control)
{
  /* Confirms that an HtmlForm control is rendered for the specified ASP.NET
    server control at run time. */
}

Tjek evt.
http://aspalliance.com/771