Avatar billede zohdy Nybegynder
24. januar 2008 - 05:51 Der er 11 kommentarer

Ingen lyd i youtube

Jeg bruger OS X 10.5 (Leopard) og jeg har bakset med det her problem de sidste par måneder. Jeg kan ikke få lyd på de videoer der afspilles af youtube.
Jeg har læst om andre som har haft samme problem, og har foretaget de samme ændringer dvs. ændret mit lydformat til 44100 og afinstalleret samt geninstalleret adobe flash player, men det fungerer altså stadig ikke på min maskine.
Når jeg åbner en youtube video, er lydniveauet helt i bund - vælger jeg at skrue op, kommer der stadig ingen lyd frem. Men hvis jeg ser en youtube video som der er linket til, i et forum f.eks, ser afspilleren en anelse anderledes ud - og der virker lyden!
Jeg håber virkelig der er nogen der har en idé til hvad der er galt her :-)

Peter
Avatar billede aeblenet Nybegynder
24. januar 2008 - 06:44 #1
Hvilken browser bruger du ? Safari ?

Prøv disse også:
http://mozilladanmark.dk/produkter/firefox/
-denne bruger jeg mest, da den ikke ødelægger indtrykket på hjemmesider bare fordi jeg er Macbruger . . .

eller her:
http://caminobrowser.org/

Begge fungerere med bl.a Danske Netbank, Jyske Bank og flere andre . . .

God fornøjelse!
-hvis det altså løser dit problem.
PS: husk at geninstallére Flash Player
Avatar billede zohdy Nybegynder
24. januar 2008 - 12:44 #2
Jeg har prøvet med både Safari og Firefox, men med samme resultat desværre. Jeg har forsøgt at af-og geninstallere flasplayer.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
24. januar 2008 - 12:58 #3
Opdaterer du automatisk din Mac OS, når der er nye opdateringer ?
Avatar billede zohdy Nybegynder
24. januar 2008 - 14:50 #4
Ja, som regel foregår det automatisk.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
24. januar 2008 - 17:38 #5
Hmm.

Prøv at holde CTRL nede mens du klikker med musen i den afspillede YT.
-vælg SETTINGS
-indstil Flash
-Reload din browser

Hjælper det noget ?
Avatar billede zohdy Nybegynder
24. januar 2008 - 18:25 #6
Nej desværre, det virker også som om at jeg ikke rigtigt kan gemme de flash indstillinger jeg ændrer på. Dvs. når jeg reloader min browser og går ind i flash settings så er der ingen ændring sket.

Tak for hjælpen anyway :-)
Avatar billede aeblenet Nybegynder
24. januar 2008 - 18:54 #7
Prøv lige at smide et link op der er skidt og et der er fint . . .
Avatar billede zohdy Nybegynder
24. januar 2008 - 19:24 #8
her virker lyden ikke :
http://www.youtube.com/watch?v=8wHMaJ6AtNs&feature=dir

Der er lyd på videoen (nederst i venstre side) her :
http://www.google.com/support/youtube/?hl=en_US
Avatar billede aeblenet Nybegynder
24. januar 2008 - 20:03 #9
Du har vel lagt mærke til den lille bjælke du kan flytte for at justere lydniveau. Ikk' ?

Lyden fungerer 100% hos mig i; Camino, FireFox & Safari
-og der er skruet op på fuld styrke ved load af siden.
Avatar billede zohdy Nybegynder
24. januar 2008 - 20:16 #10
Ork jo, hvis det bare var dét :-)
Avatar billede aeblenet Nybegynder
25. januar 2008 - 05:52 #11
Der er ikke andet for end at du må ringe direkte til Apple og få en mailadresse.
-de er faktisk meget hjælpsomme, men svaret kan være længe undervejs . . .

Her:
http://www.apple.com/dk/support/contact/