Avatar billede pablopablo Nybegynder
23. januar 2008 - 18:05 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Fra HTML til asp.net content page

Hejsa...jeg er igang med at bruge et flash galleri (http://www.airtightinteractive.com/simpleviewer/) og i den forbindelse skal jeg også bruge nedenstående HTML.

Mit problem er bare, at jeg gerne vil lægge nedenstående HTML ind i en aspx content page...så det håber jeg at i kan hjælpe mig med?

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="en" lang="en">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title></title>
<script type="text/javascript" src="swfobject.js"></script>
<style type="text/css">
    /* hide from ie on mac \*/
    html {
        height: 100%;
        overflow: hidden;
    }

    #flashcontent {
        height: 100%;
    }
    /* end hide */

    body {
        height: 100%;
        margin: 0;
        padding: 0;
        background-color: #181818;
        color:#ffffff;
    }
</style>
</head>
<body>
    <div id="flashcontent">SimpleViewer requires Macromedia Flash. <a href="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer/">Get Macromedia Flash.</a> If you have Flash installed, <a href="index.html?detectflash=false">click to view gallery</a>.</div>
    <script type="text/javascript">
        var fo = new SWFObject("viewer.swf", "viewer", "100%", "100%", "7", "#181818");
        fo.addVariable("preloaderColor", "0xffffff");
        fo.addVariable("xmlDataPath", "gallery.xml");
        fo.write("flashcontent");
    </script>
</body>
</html>

Mvh.
PabloPablo
Avatar billede nielle Nybegynder
23. januar 2008 - 19:08 #1
Hvilken del af HTML-koden vil du have ind i din content page?

Hvis du lægger alt sammen ins så er der jo intet tilbage til din masterpage og så er der slet ingen grund til at have den.
Avatar billede pablopablo Nybegynder
23. januar 2008 - 20:39 #2
hejsa... tænk ikke på det...jeg har ca. 40 content pages...så jo jeg har brug for strukturen...

Men det er kun på denne side, at galleriet skal vises....så gør lige det som er nødvendigt, for at det kommer til at virke! :)

På forhånd tak
Avatar billede nielle Nybegynder
23. januar 2008 - 20:42 #3
Hvordan ser din master page kode ud?

(Du behøver jo ikke en gang at bruge en master page for lige den der kode - den burde kunne stå allene)
Avatar billede pablopablo Nybegynder
23. januar 2008 - 23:41 #4
hej igen...jeg fangede ikke lige din pointe tidligere...:)

Det er korrekt set, den kode jeg har posted er fra en ren .html fil, som virker 100% alene (når den ellers ligger i samme DIR som de resterende galleri filer). Men det jeg ønsker er, at lige koden ind i en aspx side...og gøre således at galleriet kun fylder noget af skærmen og ikke som den gør nu....fylder hele skærmen....jeg har nemlig behov for at ligge mere funktionalitet ind på samme side...asp.net server side controls...og derfor vil jeg have koden ind i en content page....u get the picture...? :)

Jeg har lagt min master page kode her:

http://www.unicdesign.dk/Master.txt

For evt. bedre forståelse, tjek deres eksempel af galleriet her  http://www.airtightinteractive.com/photos/ det er dette, jeg vil have ind i en aspx side, sammen med andet funktionalitet.
Avatar billede nielle Nybegynder
24. januar 2008 - 18:34 #5
Din kode består af to hoved-dele:

1) Noget som skal i siden header.
2) Noget som skal i siden body.

Ad 1) Det er denne del af koden:

=== HEAD ===

<script type="text/javascript" src="swfobject.js"></script>
<style type="text/css">
    /* hide from ie on mac \*/
    html {
        height: 100%;
        overflow: hidden;
    }

    #flashcontent {
        height: 100%;
    }
    /* end hide */

    body {
        height: 100%;
        margin: 0;
        padding: 0;
        background-color: #181818;
        color:#ffffff;
    }
</style>

=== HEAD ===

Den består af noget javascript og noget CSS. Den hurtige måde at løse det på ville være at inkludere den på masterpagen, i dennes head.

Hvis dette ikke er ønskeligt (fordi den så ellesr bliver inkluderet på samtlige andre sider) så er der lidt problematisk. Content pagen har nemlig ikke selv en head-sektion hvor det kan inkluderes.

Hvad angår CSS'en kan du konvertere denne til inline CSS. Jeg synes dog at det er bedst at tilføje den i StyleSheet.css sådan at det er det samme stylesheet der bruges overalt på siden.

Jeg kan ikke helt komme med et fornuftigt bud på hvad du skal jøre med den js-fil der loades. Den må du nok inkludere på masterpage'en.

Ad 2) Det er denne del af koden:

=== BODY ===

    <div id="flashcontent">SimpleViewer requires Macromedia Flash. <a href="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer/">Get Macromedia Flash.</a> If you have Flash installed, <a href="index.html?detectflash=false">click to view gallery</a>.</div>
    <script type="text/javascript">
        var fo = new SWFObject("viewer.swf", "viewer", "100%", "100%", "7", "#181818");
        fo.addVariable("preloaderColor", "0xffffff");
        fo.addVariable("xmlDataPath", "gallery.xml");
        fo.write("flashcontent");
    </script>

=== BODY ===

Den skal vist bare oprettes som en context side med dette udseende:

<%@ Page Language="C#" MasterPageFile="~/MasterPage.master" AutoEventWireup="true"
    CodeFile="Gallary.aspx.cs" Inherits="Gallary" Title="Untitled Page" %>

<asp:Content ID="Content1" ContentPlaceHolderID="ContentPlaceHolder1" runat="Server">
    <div id="flashcontent">
        SimpleViewer requires Macromedia Flash. <a href="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer/">
            Get Macromedia Flash.</a> If you have Flash installed, <a href="index.html?detectflash=false">
                click to view gallery</a>.</div>

    <script type="text/javascript">
        var fo = new SWFObject("viewer.swf", "viewer", "100%", "100%", "7", "#181818");
        fo.addVariable("preloaderColor", "0xffffff");
        fo.addVariable("xmlDataPath", "gallery.xml");
        fo.write("flashcontent");
    </script>

</asp:Content>
Avatar billede pablopablo Nybegynder
24. januar 2008 - 23:30 #6
hhm...jeg har fulgt dine råd...men intet vises når jeg kører det...kan du evt. sende mig det lille eksempel du har lavet, hvis det virker?
Avatar billede nielle Nybegynder
25. januar 2008 - 18:11 #7
Hvis ellers alt ligger på samme måde i forhold til den aspx-fil der kommer ud af contentpage+masterpagedet som i forhold til koden fra spørgsmålet så burde det altså virke.
Avatar billede pablopablo Nybegynder
25. januar 2008 - 19:35 #8
Ja det burde det...men det gør det bare ikke her...så jeg vil sætte meget stor pris på, hvis du kan få det til at virke hos dig og evt. zippe det...?
Avatar billede nielle Nybegynder
26. januar 2008 - 12:37 #9
Det ser ud til at flash'en automatisk overtager hele skærmen.

Ifølge sitet er der mulighed for - i det mindste via SimpleViewer-Pro - at indlejre det i en webside uden at det fylder det hele. Muligvis virker det også på den version du har. Desværre skal man åbenbart investerer i Pro udgaven for at se eksemplet, og der er intet i dokumentationen om det.
Avatar billede pablopablo Nybegynder
27. januar 2008 - 22:03 #10
Hej....jeg købte v. 1.8...og ja der var et eksempel i...det var faktisk ikke særligt svært...jeg skal dog indrømme...komponentet godt kan opføre sig ret underligt...fik det hele til at spille....lagde den ind i en tabel sammen med andet indhold...og pludselig blev det ikke loadet korrekt...som om at den ikke kunne tilgå JS filen....anyway...det fiksede formateringen via CSS i stedet for... :))

Så du skal have MANGE tak for din indirekte hjælp ;)

MEN svar lige på følgende inden jeg giver dig dine points... du har jo tidligere hjulpet mig med HttpHandleren...og det spiller også rigtig fint...Dog er der et sted sted det ikke virker...

Alle aspx sider som indeholder flash og som ligger i Roden af min solution...eller i Solution\Niveau1\ virker fint...HttpHandlere bliver kaldt...MEN hvis jeg lægger en aspx side i Solution\Niveau1\Niveau2\ ja så vises min flash fil ikke, idet at HttpHandlere IKKE bliver kaldt overhovedet...Hvordan kan dette værre?

Jeg har prøvet at oprette og lægge en web.config fil ind i mappen som inkl. et HttpHandler-TAG med det hjælper ikke på det...? Og det burde da vel heller ikke være nødvendigt...jeg har rykket rundt på den SAMME ASPX fil, så det er IKKE fordi at der er noget galt med indholdet af filen...det er KUN placeringen af filen, som påvirker om Flash indholdet vises eller ej...

Mvh.
Avatar billede nielle Nybegynder
27. januar 2008 - 22:13 #11
Var det ikke mere eller mindre det du spurgte om tilbage i:

http://www.eksperten.dk/spm/812309

Desværre ar situationen ikke ændret sig ret meget - det virker lige så mystisk for mig.

Meeen hvis at HttpHandlere slet ikek bliver kkaldt så burde SWF filerne jo faktisk blive vist?! Det er jo HH'en som lukker af for dem under visse omstændigheder.
Avatar billede pablopablo Nybegynder
28. januar 2008 - 10:22 #12
jo næsten...botset fra at alle brugere kan tilgå min test.aspx side...så det har intet med rettigheder at gøre, siden bliver vist korrekt i div. mapper....pånær flash banneret...jeg fatter virkelig ikke en bjælle af det :(( SUK

HEEEELP! ANY BODY?!
Avatar billede pablopablo Nybegynder
28. januar 2008 - 11:38 #13
Det må være noget med den Flash kontrol jeg benytter, samt at SWF filen ligger i Masterpagen...

Hvis jeg placerer en SWF direkte i content pagen via Flash kontrollen, så vises den korrekt...
Jeg har prøvet at lave flash kontrollen publib via en property i master pagen og derefter at sætte stien til SWF direkte i content pagen...men det ændrer intet! HH'en stadig ikke kaldt...galleriet som ligger på sammen side, som er placeret på content pages med SWFobjectet kalder HH'en og vises derfor korrekt...flash kontrollen er basseret på SWFobjektet og skulle ifølge den som har lavet det, spytte præcis den samme HTML ud...??

Har du nogle andre forslag? Du kan hente en gratis version af Flash kontrollen her:
http://www.flash-control.net/download/FlashControl.zip
Avatar billede pablopablo Nybegynder
28. januar 2008 - 12:47 #14
Det er godt nok underligt det her...

Jeg har lige prøvet, at oprette en helt nyt asp.net 2.0 web projekt...

lagde swf ind i master page
oprettede solution/folder1/folder2/default.aspx
ref til HH'en

kørte det og den viste det KORREKT!?
Jeg kopierede div. mapper over i mit store projekt, kørte det MEN der virker det ikke?? Så der må altså være noget andet som blokkere for det, på en eller anden måde??
Avatar billede pablopablo Nybegynder
28. januar 2008 - 13:00 #15
Jeg har også prøvet at kopierer den lille we.config over i mit store projekt men det hjælper ikke på det, den kan stadig ikke vises SWF'en...??

Jeg har også prøvet det modsatte. dvs. at kopiere den store web.config over i det lille projekt. men det ændrer heller ikke noget, der vises den det stadigt fint...tænkte ellers at det måtte være deri, at at der måske var noget som blokkere for noget...??
Avatar billede pablopablo Nybegynder
28. januar 2008 - 13:14 #16
dedektiv arbejdet fortsætter...hehe...jeg har nu prøvet at kopiere indholdet fra min masterpage fra det lille projekt over i det store projekt...jeg skulle selvfølgelig udkommenterer en del code-behind code...men det virkede! dvs. SWF filen blev nu vist i folder1\folder2\default.aspx !

Dvs. der er altså noget kode eller strukturen i Masterpagen som gør at SWF filen ikke bliver vist...?? Got a clue??
Avatar billede pablopablo Nybegynder
28. januar 2008 - 14:20 #17
SÅDAN!!!!!!!!

Inden jeg fortæller hvor fejlen ligger, vil jeg sige, at hvis dem som havde lavet flash kontrollen, havde benyttet en ekstra lille IF-sætning, så havde jeg sparet rigtig mange dage/timer!!

Dog skal det siges, at flash kontrollen fungerer rigtig godt.
Man skal sætte en MASSE forskellige properties på kontrollen og EN af dem er stien til at billede, som Flash kontrollen vi vise i stedet for SWF filen, HVIS klienten IKKE har installeret flash playeren...man kan så designe sit eget billede og når man klikker på det, så redirektes brugeren til Adobe....det er også meget fint........MEN...hvis man angiver en FORKERT sti til det ønskede billede....så loades kontrollen IKKE korrekt...og den skriver "Error generating the HTML code"...og der gør så igen at min HttpHandler IKKE blev kaldt da kontrollen jo "crasher" og derfor ikke når at loade selve SWF filen....DO! Hvilket jo har været MEGET uforståeligt! Men nu giver det selvfølgelig 100% mening!...Men det var godt nok noget af den tur....

Property'en i kontrollen ser således ud:

AlternativeImage="~/Images/InstallFlash.bmp"

Hvilket VIRKER på alle andre sider...

Men nu hvor jeg havde lagt aspx siden ned i to sub folders, ja så skal man fjerne "~" således at stien hedder:

AlternativeImage="/Images/InstallFlash.bmp"

Tak for kampen! I won ;)
Avatar billede nielle Nybegynder
29. januar 2008 - 17:19 #18
Cool :^)

... bare argeligt at så lidt kan gøre så meget! Har du skrevet til dem og fortalt dem at der er et problem de bør få fixet?
Avatar billede pablopablo Nybegynder
29. januar 2008 - 18:09 #19
Yep! og de svarde:

Sorry about that!
Nice that you found the solution.
And your suggestion is appreciated, we will look for this in a future release.