Avatar billede jakse79 Nybegynder
22. januar 2008 - 23:03 Der er 2 kommentarer

Håndtering af første to noder/Rækker anderledes end andre

Hej

Jeg skal oprette en faktura hvilket jeg modtager fra xml.

XMLstruktur:
<dtzActive_History_Of_Affiliate>
    <tblActive_History_Of_Affiliate>
        <QuantityOfLicenses>100</QuantityOfLicenses>
        <ProductName>Date</ProductName>
        <UnitPrice>250</UnitPrice>
        <Total>25000.89</Total>
    </tblActive_History_Of_Affiliate>
</dtzActive_History_Of_Affiliate>

Der kan herefter være x antal rækker, men fælles for dem alle er at de to første indeholder andet end hvad der er angivet. Dvs at jeg bruger disse til at indeholde værdier som skal indsættes uden for en tabel.

Jeg ønsker derfor at kunne identificere de to første gennemløb og behandle disse anderledes end de andre. Er der nogen som kan hjælpe med dette?
Avatar billede jokkejensen Novice
29. januar 2008 - 11:03 #1
De 2 første af hvad ?

Hvis vi formoder det er <tblActive_History_Of_Affiliate>

psuedo : ikke testet

<!-- rammer rodnoden (dtzActive_History_Of_Affiliate) -->
<xsl:template match="/">
<!-- rammer alle tblActive_History_Of_Affiliate hvor jeg formoder du vil special behandle de 2 første -->
<xsl:apply-template select="tblActive_History_Of_Affiliate" />
</xsl:template>

<xsl:template match="tblActive_History_Of_Affiliate">
<xsl:choose>
<xsl:when test="position() > 3">
<!-- De resterende -->
</xsl:when>
<xsl:otherwise>
<!-- De 2 første -->
</xsl:otherwise>
</xsl:choose>
</xsl:template>

Som sagt formoder jeg lidt, men tænker du kan bruge eksemplet til at ramme.. ellers må du præciserer..

/JJ
Avatar billede jokkejensen Novice
01. februar 2008 - 13:14 #2
hmm min position() > 3, er måske ikke så fornuftig som først antaget, da den vil tage de 4 første :)..