Avatar billede simsen Mester
21. januar 2008 - 11:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Udskriv en side automatisk

Hejsa,

Et lille spørgsmål angående udskrift af en side.

Jeg ved, hvordan man automatisk kan få udskrifts dialogboksen til at fremkomme. Men hvordan kan jeg få den til at printe siden automatisk, så brugeren ikke skal klikke på ok knappen?

Scenarie:

En bruger står på en side, klikker på en print knap. Normalt vil det nu være sådan, at en ny side åbner og print dialogboksen fremkommer. Jeg vil have det sådan at den åbner ny side, printer automatisk (på default printer) og lukker siden igen.

Kan dette lade sig gøre? Hvis ja, hvordan?

Mvh
simsen :-)
Avatar billede a1a1 Novice
21. januar 2008 - 11:34 #1
det tror jeg ikke, det ville også være "dumt" hvis man kunne, så kunne du risikere at komme ind på en side der får din printer til at "gå amok" ;o)
Avatar billede simsen Mester
21. januar 2008 - 11:36 #2
a1

Jeg vil give dig ret, hvis jeg ikke lige var igang med et internt system, hvor det ikke forefindes på nettet, men skal bruges til at udskrive noget, der SKAL udskrives hver gang....
Avatar billede a1a1 Novice
21. januar 2008 - 12:13 #3
en browser er en browser, uanset om det er internt eller ej ;o)
Det kan være at du kan "ændre"/hacke browseren så den kan skrive ud "on the fly", men så skal alle "klienter" ændre i browseren. jeg ved ikke hvordan eller om det overhovedet kan lade sig gøre ;o)
Avatar billede simsen Mester
21. januar 2008 - 16:08 #4
a1

Hmmmmmmmm - måske der ligger noget der. For jeg vil have adgang til de klienter, der måtte være og kunne jeg sætte en sikkerhedsindstilling der.....er vi jo hjulpet godt på vej
Avatar billede simsen Mester
23. januar 2008 - 16:10 #5
lukker
Avatar billede a1a1 Novice
23. januar 2008 - 18:52 #6
må jeg spørge hvorfor du ikke gav mig point?

Jeg gav dig svaret på dit spm.? eller ej?

Jeg tror jeg overlever uden dine points, men jeg prøver og hjælpe dig og giver dig det "rigtige" svar, og så tager du bare dine points og "stikker af"?

;o)