Avatar billede avminarm Juniormester
20. januar 2008 - 18:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

besteme afsender på sms

Hej

Er der ogen der ved om det er muligt t bestemme afsenderen på en SMS?

Altså hvis nu Person_1 ønsker an sende en SMS til Person_2 men med Person_3 som afsender - kan man det?
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. januar 2008 - 18:43 #1
Snakker vi fra SMS gateway så kan du godt.
Avatar billede avminarm Juniormester
20. januar 2008 - 21:06 #2
altså jeg har ikke meget forstand på sms-gateways (endnu ;o]), men det kan være at jeg snart skal til at benytte det til et projekt.

dvs at man vi et script f.eks. kan afsende SMS fra en server og evt. tilknytte afsendere efter behag? som f.eks. hentes i en database?
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. januar 2008 - 21:32 #3
ja, dog max 11 tegn
Avatar billede avminarm Juniormester
20. januar 2008 - 23:26 #4
tegn er det lig med det telefon nummer man vil benytte som afsender?
Avatar billede bacardil Nybegynder
21. januar 2008 - 00:27 #5
Ja, det er det nummer/navn du vil bruge som afsender.
Avatar billede avminarm Juniormester
21. januar 2008 - 12:06 #6
ok - smider du et svar. Kender du evt. links til sider der kan gøre mig klogere, evt. hostede smsgateways udbydere må du da gerne post dem her.

Tak for hjælpen
Avatar billede bacardil Nybegynder
21. januar 2008 - 12:26 #7
Du kan evt. ringe til cpsms.dk eller læse mere på deres website.
Avatar billede avminarm Juniormester
21. januar 2008 - 14:47 #8
det gør jeg - tak