Avatar billede cykleren Nybegynder
19. januar 2008 - 18:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

vista home premium på trådløst

Kan ikk eforbinde min Toshiba til min d-link router. Vista styresystem. Kan gdot se netværket (default) og kan oprette fborbindelse til internet med kabel. Jeg kan ikke få det trådløse til at køre. Er der en eller anden speciel måde det skal gøres på, udover at venstreklikke og oprette forbindelsen??
Avatar billede pft Nybegynder
19. januar 2008 - 19:52 #1
Hvilken udbyder har du?
Avatar billede cykleren Nybegynder
19. januar 2008 - 20:18 #2
profiber. jeg har reset min router. jeg har ventet 2 timer (regeringens anti-terror pakke) Ligenu har jeg kabel forbindelse, og det kører fint, men jeg kan ikke oprette forbindelse til det trådløse netværk
Avatar billede pft Nybegynder
19. januar 2008 - 21:34 #3
Nu kan jeg ikke komme ind på deres side og se deres opsætning.

Har du prøvet at lave din routers IP adresse om?
Avatar billede cykleren Nybegynder
19. januar 2008 - 21:58 #4
øhhhh, hvordan gør man det?
Avatar billede pft Nybegynder
20. januar 2008 - 00:19 #5
Hej igen.

Nu køre jeg ved en anden udbyder, men prøv at læse dette (hvis det ikke hjælpe kan du altid reset din router igen.
Opsætning af egen router til Fullrate

--------------------------------------------------------------------------------

Med Fullrate standard produkt, følger en ikke trådløs router, nærmere betegnet en ZyXEL Prestige 2602R-61.

Denne router har en enkelt LAN-port, som kan bruges til at tilslutte en computer, switch, router o.l.

Ønsker du at benytte din egen trådløse router, sammen med din ZyXEL standard router. Er der flere måder dette kan gøres på. Den nemmeste er at konfigurere denne så den fungerer som et Access Point.

Det gør du ved at at:

1.
Koble et kabel mellem din computer og din egen Router.

2.
Logge ind på din egen router (se dennes manuel for yderligere information) og dernæst ændre dennes LAN IP-adresse til 192.168.1.2.

3.
Slå DHCP-server funktionen fra i den, så din egen router ikke længere uddeler IP-adresser mv. men overlader denne funktion til vores router. Det gøres typisk under LAN-indstillingerne.

4.
Opsætte hvad du måtte ønske af sikkerheds features. (WPA, WEP, MAC-filtrering mv.)

5.
Derefter kobler du din router sammen med vores via det medfølgende gule netværkskabel. Kablet skal kobles fra LAN-porten på vores router til LAN-porten på din egen router. (IKKE LAN til WAN).

Nu vil vores router tildele IP-adresser mv. via din egen router og efterlade denne til at formidle trafikken videre til de forbundne maskiner.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
20. januar 2008 - 03:13 #6
Bruger du denne guide?

Kontrolpanel -> Velkomst -> "Opret forbindelse til internettet"

...eller har du et ikon i tray fra dit trådløse netkort, hvor du skal oprette forbindelsen.
Avatar billede cykleren Nybegynder
20. januar 2008 - 20:07 #7
hej, jeg ha fået forbindelse, via en ny driver til det trådløse kort. Nu kører det, omend ekstremt langsomt, når det er trådløst. akyhne: jeg har brugt guiden + en toshiba guide som var på pc'en.
Jeg kører normalt med en HP med XP og den kører derudaf (jeg bruger den ligenu!)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
20. januar 2008 - 20:30 #8
Du skal højst sansynligt kun bruge en af dem.
Avatar billede cykleren Nybegynder
20. januar 2008 - 21:07 #9
det virker meget langsomt, selvom det kun er den ene (vista) der kører på nettet.
Avatar billede cykleren Nybegynder
20. januar 2008 - 21:46 #10
jeg har opdateret driveren til det trådløsenetkort, men hastigheden er enormt sløv.
Avatar billede cykleren Nybegynder
22. januar 2008 - 21:09 #11
intet ser ud til at virke, jeg takker aligevel for kommentarerne