Avatar billede priiskorn Nybegynder
19. januar 2008 - 09:23 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Norton eller noget andet?

Pt bruger jeg norton Security som min firewall og virus bestyttelse. Jeg synes egentlig det er ok, men har for nogle dage siden fået et program som hedder "Trend micro antivirus" af en ven. Han siger at det er bedre, men jeg ved ikke helt...

Er der nogle af jer som kender til det her program og som kan fortælle mig om deter bedre eller om jeg skal fortsætte med Norton...
Jeg skal snart formatere min computer og vil i den forbindelse installere det program som nu er bedst.
Avatar billede trav4u2 Novice
19. januar 2008 - 09:48 #1
Jeg kender faktisk ikke programmet men det ligger da på en 4. plads her
http://anti-virus-software-review.toptenreviews.com/
så det er vel ikke helt ringe :-)

Jeg har selv den indstilling at jeg ikke gider betale for noget som jeg kan få gratis ;-) og for mig yder det gratis Avast en fin beskyttelse. Det samme gælder den gratis firewall Comodo.
http://www.avast.com/
http://www.personalfirewall.comodo.com/

Siden du nævner at du skal i gang med en formatering, vil jeg da også lige indskyde en anbefaling af at bruge Image Program fremover :-)

Hvis du har en Seagate eller Maxtor harddisk kan du hen Trueimage som en del af den gratis DiscWizard.
http://www.seagate.com/www/en-us/support/downloads/discwizard

Og her har du lidt om planlægningen
http://perfect-pc.atheart.dk/

God arbejdslyst :-)
Avatar billede azerty Juniormester
19. januar 2008 - 10:38 #2
AVG Antivirus
Zone Alarm

Gratis og godt.
Avatar billede priiskorn Nybegynder
19. januar 2008 - 11:49 #3
Hvad er egentlig de der Image Programer (havd dskal de erstatte?)

og til Azerty; Er AVG Antivirus og Zone Alarm nok? Er det både virus beskyttelse og firewall?
Avatar billede trav4u2 Novice
19. januar 2008 - 17:22 #4
Med et image program kan du tage et ”billede” af det der ligger på din PC. Det billede kan du så lægge ind når ting går galt - altså typisk i de situationer hvor du ellers ville formatere og re-installere.

På en PC’er har jeg eksempelvis ca. 3-4 Gb data i form af programmer incl.  Windows. Hvis jeg har fået et program, en driver ol. ind som ødelægger noget, får jeg blot image programmet til at lægge det seneste billede på. Det tager 5 minutter, og så er PC’en fin igen :-)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
20. januar 2008 - 02:31 #5
fra og med windows xp bruger jeg som standard AVG free, windows defender og den indbyggede firewall. pris 0 kr (avg er kun gratis for private). jeg har et par noter til installation på http://mypages.dk/avg
norton yder nok en bedre komplet beskyttelse, men belaster maskinen tilsvarende mere og koster en hel del mere. + flere har en del horn i siden på dem
om man har brug for norton (eller panda eller tdc sikkerhedspakke) afhænger af om hvor risikabel en adfærd du har på nettet, og om du f.eks. har brug for forældrekontrol. hvad man skal bruge om hvad man synes er nok, der er et spørgsmål om holdning, der er ingen absolutte normer hvis du spørger mig.
til dato har jeg ikke oplevet nogle kunders PCer med opsætning, jeg nævnte først, der blev grundigt inficeret af skidt og skrammel. men det siger nok lige så meget om deres brug af PC som det siger om programmernes effektivitet.
spywarefri anbefaler pakken http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm og de ser altså lidt af hvert i deres daglige arbejde
Avatar billede priiskorn Nybegynder
21. januar 2008 - 06:29 #6
Ok. det er nogle gode bud, jeg ved bare ikke hvad jeg ender op med. Men de links til spyware har været gode at få. Jeg har fået en del ud af at læse på deres side.
Tak for det folkens.... (hvordan er det nu med de point, hvordan tildeler jeg til to personer?)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
21. januar 2008 - 09:22 #7
du siger bare hvem der skal svare, og så kan du markere begge navne og acceptere svaret
Avatar billede priiskorn Nybegynder
22. januar 2008 - 06:41 #8
Ok.
mrmox2 og trav4u2 I må godt svare, I deler mine point
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
22. januar 2008 - 06:53 #9
Svar :-)
Når det hele er overstået, skriver du så ikke lige hvad du endte med at gøre, bare sådan til almindelig orientering.
/thomas
Avatar billede trav4u2 Novice
22. januar 2008 - 08:16 #10
;-)
Avatar billede priiskorn Nybegynder
22. januar 2008 - 16:42 #11
Jeg er kommet frem til at jeg dropper Norton når jeg har formateret også vil jeg begynde at bruge Spy sweeper samt noget andet, som jeg via Spywarefri har fundet frem til. Tror det vil få computeren til at køre bedre... Tak for jeres svar!