Avatar billede dl Nybegynder
18. januar 2008 - 14:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

FCKeditor, virker ikke på webserveren

Jeg har lavet et proejekt, hvor jeg bruger FCKeditor, hele mit projekt bliver compileret localt og det virker.

Nu gør jeg så det, at jeg ligget mit projekt på IIS og åbner via nettet. Jeg prøver nu og compilere, men nu får jeg denne fejl:

1. Error    1    Ukendt serverkode: 'FCKeditorV2:FCKeditor'.

2. Warning    3    Element 'FCKeditor' is not a known element. This can occur if there is a compilation error in the Web site, or the web.config file is missing.

her er min  aspx side.

<%@ Page Language="C#" MasterPageFile="~/Admin/MasterPageAdmin.master" validateRequest="false" Theme="" StylesheetTheme="" AutoEventWireup="true" CodeFile="Editor.aspx.cs" Inherits="Admin_Editor" Title="Untitled Page" %>
<%@ Register TagPrefix="FCKeditorV2" Namespace="FredCK.FCKeditorV2" Assembly="FredCK.FCKeditorV2" %>

<asp:Content ID="Content1" ContentPlaceHolderID="ContentPlaceHolder1" Runat="Server">
    Top bannerindhold<br />
    <br />
    <FCKeditorV2:FCKeditor id="TopInfo" runat="server" basepath="/FCKeditor/" Height="300px"></FCKeditorV2:FCKeditor>
    <br />
    Indhold
    <br />
        <FCKeditorV2:FCKeditor id="ContentInfo" runat="server" basepath="/FCKeditor/" Height="300px"></FCKeditorV2:FCKeditor>
    <br />
        <input id="Save" type="submit" value="Gem" runat="server" onserverclick="Save_ServerClick" />

</asp:Content>

og derudover, så jeg har alt data til fckeditor i de mapper som det skal være, går jeg udfra, når det virker localt.
Avatar billede compilos Nybegynder
18. januar 2008 - 15:41 #1
har du lagt FCK dll i bin!
Avatar billede dl Nybegynder
18. januar 2008 - 15:45 #2
ja, det har jeg.  Som jeg siger, det køre fint, hvis jeg starter det op med  embedded server.
Avatar billede dl Nybegynder
18. januar 2008 - 15:53 #3
Det sjove er: at jeg kan godt lave en instance af den, inde fra coden af .. ser det ud til. :S
Avatar billede dl Nybegynder
18. januar 2008 - 16:47 #4
hvis jeg i min code behind fil, vælge at oprette den som OO og derefter smide den på siden, så får jeg en rigtig langt fejl besked.

Error    1    Der opstod en fejl ved indlæsningen af en konfigurationsfil: Det var ikke muligt at starte overvågning af ændringer til '\fckeditor\editor\dialog\fck_link', fordi grænsen for antallet af netværks-BIOS-kommandoer er nået. Du kan finde flere oplysninger om denne fejl i Microsoft Knowledge Base, artikel 810886. Hosting på et UNC-share understøttes ikke for Windows XP-platform.

med et artikel nr.

http://support.microsoft.com/kb/810886

I arkelen, siger de noget om, at jeg skal ind i regedit, og tilrette nogle værdier. Disse værdier forfindes ikke i min registringsdatabase.

Og det holder jo heller ikke, at man skal derind.

Hvad kan løsningen på dette være ?
Avatar billede dl Nybegynder
12. februar 2008 - 17:30 #5
inden svar, lukker .