Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2008 - 13:25 Der er 2 kommentarer

Office 2007 docx filer downloades som zip?

Hej

Jeg er klar over at docx-filer blot er XML pakket i en zip-fil, men uploader jeg en docx-fil til min webserver (hostet ude i byen) så bliver jeg sendt en zip-fil ved download.

Uploader jeg test.docx bliver test.zip sendt til mig.

Omdøber jeg filendelsen fungerer filen som den skal bagefter.

Noget tyder på at Apache genkender den som en zip-fil og omdøber filendelsen.

Hvad kan jeg gøre?

På forhånd tak
Avatar billede pidgeot Nybegynder
18. januar 2008 - 13:30 #1
Bruger du IE? Den laver nemlig lidt gætværk på baggrund af indholdet, og kan derfor finde på at ændre filtypen i kraft af det.

Hvis du har installeret et program der er associeret med .docx (Office 2007 el. en tidligere version med kompabilitetspakken), mener jeg at den ikke laver det om.
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2008 - 21:57 #2
Hej

Nu har jeg lige testet hjemmefra med IE 7 og Firefox 2, her virker det fint. Det sjove er bare at på arbejdet har jeg også IE 7 men her lavede den zip-filen :(

På arbejdet har jeg Office 2007 mens jeg har Office 2003 herhjemme. Det giver ingen mening synes jeg...

Jeg testede også lige i IE6 og IE 5.5 herhjemme og der virker det også fint. Måske min arbejds-PC bare er fucked ;)

Jeg undersøger lige sagen nærmere på onsdag.

Foreløbig tak!