Avatar billede rocky Nybegynder
17. januar 2008 - 22:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ingen adgang til MySQL

Startede på den her php guide for dummies og føler mig ærligt talt noget dum allerde :)

Fik rodet lidt for meget rundt i phpmyadmin og kom ved et "uheld" til at slette brugeren "root". Det resulterede så i at jeg nu slet ikke kan komme ind i phpmyadmin uden at få følgende fejlmeddelelse:

#1045 - Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: NO)

Jeg har reinstalleret mit easyphp program og forsøgt at indsætte et nyt phpmyadmin, men jeg bliver ved med at få samme meddelelse

Jeg har set nogen skrive at løsningen er:
mysqladmin -u root
men hvor pokker skal jeg skrive det henne?
Ja beklager, jeg er nok lidt nybegynder på området, men man skal jo starte et sted, så håber I vil hjælpe.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. januar 2008 - 23:10 #1
mysqladmin -u root

maa vaere en kommando der skal udfoeres i kommando prompt
Avatar billede rocky Nybegynder
17. januar 2008 - 23:42 #2
jep. det ser ud som om det er en kommando promt. jeg får følgende meddelelse nu efter at have indtastet et password:

"Welcome to the MySQL monitor. commands end with ; or \g.
Your MySQL connection id is 3 to server version: 5.0.27-community-log

Type 'help;' for help. Type '\c' to clear the buffer.

mysql>"

men hvad nu??  det hjalp intet på problemet
Avatar billede arne_v Ekspert
18. januar 2008 - 00:39 #3
Du går ud med:

exit

og så prøv:

mysqladmin -u root password superhemmeligt
Avatar billede rocky Nybegynder
18. januar 2008 - 17:35 #5
hmmm, jeg slettede easyphp og alt hvad der hed MySQl + PHP igår, ca. 117 gange. Lige meget hvor mange gange jeg forsøgte at starte på en frisk, lige lidt hjalp det.

men da jeg i dag ville forsøge mig frem med dine tips og geninstallerede, virkede det lige pludselig fint.. måske det hjalp at genstarte computeren efter en sletning, hvem ved.. typisk :s