Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2008 - 21:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Installere JSP på apache. Mac OSX, Leopard

Hej.

Jeg vil gerne have mulighed for at bruge JSP på apache på min MacBook. Men kan ikke rigtig finde noget information om hvordan jeg skal installere denne, jeg vil gerne bruge den apache der følger med Mac OSX 10.5.
Den skal bare bruges til at lære at programmere i JSP, som hobby. Håber nogle kan hjælpe mig.

// Steff
Avatar billede arne_v Ekspert
17. januar 2008 - 21:54 #1
Hent og installer Apache Tomcat.

Du skal have Java installeret.

Du kan enten koere:

browser----(HTTP)----Apache Tomcat

eller

browser----(HTTP)----Apache web server----(AJP med mod_jk)----Tomcat

men hvis det kun er til at laere JSP, saa ville jeg absolut vaelgde den foerste !
Avatar billede arne_v Ekspert
17. januar 2008 - 21:59 #2
Bemaerk:

Apache web server og Apache Tomcat er 2 forskellige produkter

mens f.eks. PHP altid skal koeres med en normal web server, saa indeholder Tomcat sin
egen web server
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2008 - 08:46 #3
Okay, super. Så virker det nemt nok, og burde ikke blive noget problem. :)

Har hentet tomcat ned ver. 6, så skal bare lige have sat den op. Jave er installeret på min maskine, mener det er 1.5. Denne burde virke, eller skal jeg bruge ver. 5 ?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. januar 2008 - 15:04 #4
SUN har lavet noget forfaerdeligt kludder ud af Java versions numrene.

Java 1.5 og Java 5 er det samme.
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2008 - 00:40 #5
Det med version nummerene har jeg fat i. :) Men jeg dropper at køre tomcat på min mac, og kører denne fra min PC i stedet, så bruger denne som server. Dette bliver lidt nemmere, og kan alligevel få fat i denne via ftp. Men arne, læg et svar. :) Det er altid rart med lidt nyt viden... :)
Avatar billede arne_v Ekspert
20. januar 2008 - 01:18 #6
ok