Avatar billede svinget Praktikant
17. januar 2008 - 21:16 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

BOOTMGR fejl ved opstart på vista

Hej

På min laptop får jeg en besked om at BOOTMGR is missing og jeg skal trykke CTRL+ALT+DELETE men så får jeg selvfølgelig bare samme besked.

Nogen der ved hvad jeg kan gøre?

Mvh. Kim
Avatar billede matcho Nybegynder
17. januar 2008 - 23:17 #1
Prøv og boot på vista cd og vælg reparer.
Avatar billede svinget Praktikant
18. januar 2008 - 08:46 #2
Tak for hurtigt svar :)

Det er en af de Laptops der installerer sig selv første gang med starter den op, så der er ikke en DVD med Laptop'en. Nogen der tilfældigvis ved hvordan man får en sådan efterfølgende?
Avatar billede matcho Nybegynder
18. januar 2008 - 10:41 #3
Nu har jeg ikke megen erfaring med den metode men jeg har da hørt man kan brænde en sikkerhedsskive på en måde.
Men ellers hvis du kender en som har en vista skive du kan låne vil jeg tro du kan gøre det med den (men husk samme version.)
Avatar billede nva Praktikant
18. januar 2008 - 10:44 #4
Kan du ikke vælge F8 under boot, så du kan vælge sidste konfiguration, der virkede - eller vælge at systemgendanne?
Avatar billede teamet Nybegynder
21. januar 2008 - 14:26 #5
Hent suse linux og installer ny bootloader som angivet i artikel på www.linuxin.dk. Sæt timeouten til 0 sekunder og angiv windows som primær boot.
Avatar billede gammelhat Nybegynder
21. januar 2008 - 14:33 #6
Hvis Vistas egen loader ikke er ved godt helbred, så får du næppe linux til at starte noget op.
Avatar billede teamet Nybegynder
22. januar 2008 - 15:17 #7
booter via bios - så jo. Det har altid været pisse besværligt at installere ny bootloader i windows, det er lettere i linux.
Avatar billede gammelhat Nybegynder
22. januar 2008 - 17:02 #8
Linuxs boot loader overlader jo blot opstarten til Windows' egen loader. Så hvis den er defekt ...
Avatar billede nva Praktikant
23. januar 2008 - 07:45 #9
Giv lige lidt repons og fortæl om du fik prøvet nogen af forslagene.
Avatar billede svinget Praktikant
23. januar 2008 - 08:12 #10
Jeg lavet heldigvis en Sikkerheds disk som det blev anbefalet under installation. Desværre er det ikke en vista DVD man får ud af det, men et disk image, så hele skidtet er ved at blive gen-installeret lige nu :(

Det undrer mig egentlig at man kan sælge en PC med Vista uden at levere original softwaren med på en DVD. Det vil jeg prøve at bore lidt i.

Tak for jeres svar - jeg vender tilbage når den er færdig med at gen-installere (Jeg savner gode gamle XP).

Mvh. kim
Avatar billede svinget Praktikant
15. september 2008 - 08:21 #11
Dem der ønsker points - post et svar :)
Avatar billede nva Praktikant
15. september 2008 - 08:45 #12
Ingen point til mig.
Avatar billede matcho Nybegynder
15. september 2008 - 09:33 #13
Heller ikke mig.