Avatar billede jlor Nybegynder
15. januar 2008 - 20:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fra tunerkortets Composite-indgang til fuldskærm

Har nogen kendskab til et program, hvormed man kan vise signal-input på et tunerkort (composite-signal...rød, hvid, gul) på skærmen i full-screen.
Formålet er at slutte videosignalet fra en PlayStation 2 til pc'en, så man kan vise billedet på pc-skærmen og høre lyden gennem pc'ens lydkort. Og dermed spare en skærm til PS2'en.

Bruger man et videocapture-program fungerer det i princippet, men der er kun tale om et preview-billede i et lille vindue. Et videocapture-program, som kan vise i fuldskærm, kunne derfor også være løsningen. Helst gratisprogram.
Avatar billede stefanandersen Nybegynder
30. januar 2008 - 22:00 #1
ja, sådan et program leder jeg også efter da jeg vil gøre fuldstændig det samme som dig - sætte en PS2 til computeren

(http://www.eksperten.dk/spm/811047)
Avatar billede stefanandersen Nybegynder
04. februar 2008 - 22:18 #2
hey jeg har fundet et program, hvor du kan køre det i fullscreen! :)

Har selv haft det i flere år, men det er først nu, at jeg har fundet ud af, at det kan bruges.

Det hedder VLC og er gratis.

Når du har installeret VLC så skal du åbne programmet og trykke på Fil --> Open Capture Device
Ud for "Video enhedsnavn" skal du vælge input signal for video.
Nedenunder kan du vælge input til lyd.
Til sidst trykker du okay, og så fungere det! :)
Avatar billede jlor Nybegynder
05. februar 2008 - 19:43 #3
Det ser ud til at være et fornuftig forslag, som jeg vil afprøve. Takker...
Avatar billede stefanandersen Nybegynder
05. februar 2008 - 20:12 #4
så lidt :D