Avatar billede careteam Juniormester
15. januar 2008 - 19:33 Der er 5 kommentarer

Ønsker at lave backup når Windows lukker ned

Jeg har gennem længere tid haft en dosbaseret backup program der tager backup af mine dokumenter, billeder og outlook.pst fra mit c: drev til min anden disk på d:

Det er dog noget træls at man når PCén starter skal vente på at Outlook.pst 1GB bliver kopieret fra det ene drev til det andet, jeg kan jo ikke starte Outlok før backup er færdig.

Kan man ikke lave backupjobbete som en del af de rutiner der køres når windows XP lukker ned?
Avatar billede falster Ekspert
16. januar 2008 - 13:23 #1
Blot for at anbefale et supert gratis BU-program

SyncBack Freeware V3.2.14

http://www.2brightsparks.com/downloads.html#freeware

Der kan laves mange schedule's, men om den kan lige præcis ved nedlukning, det ved jeg ikke. På bestemte tidspunkter ved logon mm. går det fint.
Avatar billede careteam Juniormester
16. januar 2008 - 23:10 #2
Falster, tak for rådet, freeware softwaren(og rigtigt mange andre) kan ikke tage backup af filer der er åbne, så din løsning kan jeg desværre ikke bruge.
Avatar billede falster Ekspert
17. januar 2008 - 09:44 #3
OK - jeg er vist med - pst-filen er i brug.

Det skulle ikke undre mig, om du kunne automatisere en del (nedlukning af Outlook, bu med Syncback osv.) v.h.a. af AutoIT.

http://www.autoitscript.com/autoit3/
Avatar billede tuidoi Nybegynder
31. januar 2008 - 22:17 #4
Jeg tror sagtens jeg kan lave et sådant script for dig i AutoIt :)
Bare beskriv nærmere hvad det er du gerne vil, så kan jeg godt lave det..
Syntes i det hele taget der desværre er alt for lidt fokus på AutoIt på Eksperten for det er smadder sjovt, nemt også det ganske gratis. :)
Avatar billede careteam Juniormester
31. januar 2008 - 22:31 #5
Hej tuidoi, jeg har fundet et program der kan tage backup af åbne filer, og det dækker mit behov for nu