Avatar billede Lasse Novice
14. januar 2008 - 17:54 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hjaelp til update saetning 3

Der er syntax fejl i denne sql saetning. Er der nogle der kan hjaelpe mig med at fikse den. Jeg skulle mene at saetningen forklarer sig selv.

UPDATE Parts
SET    PartModelGeometryFilePath = p2.PartModelGeometryFilePath,
      PartModelByFullName = CASE WHEN p2.PartModelGeometryFilePath IS NULL THEN NULL ELSE 'Auto' END,
      PartModelStartDate = CASE WHEN p2.PartModelGeometryFilePath IS NULL THEN NULL ELSE GETDATE() END,
      PartModelEndDate = CASE WHEN p2.PartModelGeometryFilePath IS NULL THEN NULL ELSE GETDATE() END
FROM  Parts p1,
      (
              SELECT TOP 1 *
              FROM    Parts p2 INNER JOIN
                    Reports ON p2.PartReportId = ReportId
              WHERE  ReportProjectId = @ProjectId AND
                    ReportId != @ReportId AND
                    p1.PartCode = p2.PartCode
              ORDER
              BY    ReportCreateDate DESC
      ) as t1
WHERE  p1.PartReportId = @ReportId AND
      p1.PartNew = 0
Avatar billede arne_v Ekspert
21. januar 2008 - 00:16 #1
Jeg kan ikke lige se hvordan den FROM passer ind ...
Avatar billede Lasse Novice
15. marts 2008 - 18:00 #2
ok, lukker spg.