Avatar billede newbie.dk Praktikant
14. juni 2001 - 11:12 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

kvittering - leveringsrapport

Hvordan virker dette?
Nogle gange når vi sender mails, kommer der godt nok en mail tilbage at modtageren har fået/læst den.
Men synes ikke rigtigt det virker hver gang. Har det noget med hvilket post-program man bruger, og hvilket man sender til?
Vi bruger selv Notes.
Nogle der har nogle forslag ang. dette?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
14. juni 2001 - 11:13 #1
du kan ikke regne med at det virker altid da modtageren selv kan bestemme om han vil sende en kvittering retur til afsender :)
Avatar billede mega1 Nybegynder
14. juni 2001 - 11:14 #2
Det kan være fordi brugeren i sender til ikke vil sende mail tilbage om at han har læst/modtaget jeres mail
Normalt kommer der en lille box frem når man får mailen hvor der er mulighed for at trykke \"OK\" eller \"Anuller\" til at sende besked tilbage såå det er måske derfor!! :)
Avatar billede newbie.dk Praktikant
14. juni 2001 - 11:21 #3
Så findes der altså ingen sikker måde, hvor man kan være sikker på at mailen når frem?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
14. juni 2001 - 11:26 #4
nix :)
Avatar billede newbie.dk Praktikant
14. juni 2001 - 11:29 #5
øh øh og atter øh :(
Lader lige spørgsmålet være åbnet lidt endnu, men ellers får du dine point om et par timer.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
14. juni 2001 - 11:35 #6
den eneste måde at være sikker på om din mail er nået frem, er ved at ringe til pågældende og høre ad :)
Avatar billede double-g Juniormester
14. juni 2001 - 11:37 #7

Hvis modtageren har en ældre version af Outlook end 5.0, så får han slet ikke at vide at du beder om en kvittering. Den funktion findes simpelthen ikke i ældre versioner.
Avatar billede sworld Nybegynder
14. juni 2001 - 11:38 #8
Hvis i har en hjemmeside, så find et script så som
så mange andre bruger, hvor der er et link i mailen, som de SKAL klikke/svare på, for at
ordren/kvittering udføres...
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
15. juni 2001 - 11:30 #9
tak for point :)

www.fotx.net/kimrosgaard