Avatar billede Svanga Novice
13. januar 2008 - 02:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Windows aktivering

Jeg har købt en pc for ikke så længe siden. Der var lagt windows xp home edition ind. Der medfulgte en reetableringscd med samme styresystem.
Nu har jeg formateret min pc og lagt xp ind igen.
Den vil ikke aktivere windows. Der er ingen genvej i systemværktøjer. Hvad gør jeg ?
Avatar billede strych9 Praktikant
13. januar 2008 - 04:16 #1
Ringer til Windows aktivering på det telefonnummer den foreslår...
Avatar billede strych9 Praktikant
13. januar 2008 - 04:17 #2
aaah ja, hvis problemet er at den ikke popper op og beder om at blive aktiveret kan du enten kigge efter et gult ikon i systray, eller bare vente. Måske skal den slet ikke aktiveres.
Avatar billede Svanga Novice
13. januar 2008 - 14:23 #3
Hvor finder jeg systray. Jeg tror den skal aktiveres for den vil ikke hente opdateringer.
Avatar billede strych9 Praktikant
13. januar 2008 - 17:05 #4
systray er nederst til højre hvor dit ur også er der. Den række ikoner som ligger der kaldes systray. Der vil være et gult ikon hvis den gerne vil aktiveres.
Avatar billede Svanga Novice
13. januar 2008 - 17:36 #5
Det er der ikke og den er heller ikke under systemværktøjer, hvor den normalt ligger på alle computere.
Avatar billede justrace Novice
13. januar 2008 - 18:17 #6
Er du sikker på den ikke er aktiveret. Det kunne godt tyde på det.
Avatar billede jenscarlo Juniormester
20. marts 2008 - 21:36 #7
Hent programmet SIW der kan du se om Windows er aktiveret,bare klik på aktiverings status når du har åbnet programmet,det er et meget nyttigt program du ka  få alle de oplysninger du ønsker,det er let at finde .bare skriv SIW i google så har du det.
Avatar billede jenscarlo Juniormester
20. marts 2008 - 21:39 #8
Det er Operativsystem du skal klikke på så kan du se aktivate status.