Avatar billede ployd Nybegynder
12. januar 2008 - 22:56 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Links til lokale .exe filer

Er det muligt at lave en lokal hjemmeside med henvisninger til .exe filer på en lokal harddisk?
Avatar billede sfb99 Nybegynder
12. januar 2008 - 23:10 #1
Jepsen! Det er intet problem, i stedet for "http://dinfil.exe" kan du eksempelvis skrive "C:\dinfil.exe"..
Avatar billede olebole Juniormester
13. januar 2008 - 02:18 #2
<ole>

Nopesen! Hvis siden ligger på WWW og programmet på en lokal PC, vil linket ikke virke  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede gammelhat Nybegynder
13. januar 2008 - 02:21 #3
Hvad forstår ole ved "lokal hjemmeside" ? :)

Den helt korrekt url, til en fil på harddisken, er: file:///c:\dinfil.exe
Avatar billede olebole Juniormester
13. januar 2008 - 02:39 #4
gammelhat >> Jeg har absolut ingen anelse om, hvad en "lokal hjemmeside" er. Det må du fortælle mig om en dag  :)
Avatar billede olebole Juniormester
13. januar 2008 - 02:41 #5
Nu har jeg zqi også læst spørgsmålet. Mon det er en anbefalelsesværdig fremgangsmåde i fremtiden? ... sorry  ;D
Avatar billede ployd Nybegynder
13. januar 2008 - 10:25 #6
Jeg forestiller mig at hjemmesiden ligger på et intranet. 20 pc´er, indeholdende de samme programmer, skal så bruge hjemmesiden til at launche disse programmer.
Avatar billede ployd Nybegynder
13. januar 2008 - 10:28 #7
Hvis jeg opretter et hyperlink efter syntaksen file:///c:\dinfil.exe, så sker der ingenting når jeg klikker på linket :-)

Jeg har sågar brugt "Indsæt" "hyperlink" og så valgt filen. Det giver samme resultat!
Avatar billede olebole Juniormester
13. januar 2008 - 16:25 #8
En side på et intranet er ikke at regne for en 'lokal hjemmeside', hvorfor linket ikke vil virke. Kan du evt. bruge dette link til noget?
    http://www.fwzone.net/showDetail.asp?NewsId=2098&ZoneId=1
Avatar billede justrace Novice
13. januar 2008 - 18:33 #9
Du vil altså starte programmet (exe-filen) med et link på en hjemmeside?
Avatar billede ployd Nybegynder
18. august 2010 - 17:59 #10
lukker!