Avatar billede simsen Mester
11. januar 2008 - 14:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

User controls contra Server controls

Hej,

Jeg har besluttet mig for, jeg vil lære ovennævnte.....Nu kan jeg så bare ikke finde ud af, hvilken der er bedst at bruge....

Jeg vil lave en kontrol, hvor kontrollen bliver lavet på én webform.

Når jeg så opretter nye projekter, vil jeg kunne drag'n'drop kontrollen fra min Toolbox ind det pågældende sted..... Hvilken af de to typer skal jeg bruge - altså af user eller server control?

mvh
simsen :-)
Avatar billede lifo Nybegynder
11. januar 2008 - 19:58 #1
om du vil lave det til en kontroll som altid er i toolboxen så er det Server controll
men om du kun skal bruge det i det den solution hvor du har lavet det så kan du lave en User Controll
Avatar billede karl-koder Nybegynder
12. januar 2008 - 00:16 #2
Se sådan her på det, hvis du ved at en kontrol du vil lave skal bruges flere gange i flere applicationer ja så er server konrollen at fortrække. Hvorimod det nok er lettere(læs hurtigere) at lave en usercontrol hvis det kun skal bruges i en application.
Avatar billede simsen Mester
12. januar 2008 - 08:53 #3
Er der nogen af jer, der ved hvor jeg kan finde mig en "let at lære" tutorial til server controls? For ja jeg VED, jeg skal bruge dem i flere applikationer (et adminstrations modul til den indbyggede login control)

mvh
simsen :-)
Avatar billede karl-koder Nybegynder
12. januar 2008 - 12:40 #4
Med en gratis konto på nedenstående side kan du downloade en pdf der tager dig igennem oprettelse af en serverkontrol step for step ;o)

http://downloads.techrepublic.com.com/abstract.aspx?docid=257584

Håber du kan bruge det til noget ;o)
Avatar billede simsen Mester
13. januar 2008 - 09:48 #5
lifo

Svar og du deler pointsene med karl-koder

mvh
simsen :-)
Avatar billede karl-koder Nybegynder
13. januar 2008 - 11:08 #6
Kunne du bruge ovenstående til noget ?