Avatar billede magle3 Nybegynder
10. januar 2008 - 07:51 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Køb af ny pc.

Hej.
Jeg vil godt bede om et godt råd i forbindelse med køb af ny pc.
Min gamle pc der er 5 år gammel.
Skal udskiftes.
Det er en Pentium 4 2.8GHz med 1.gb ram og et Radeon 9600 grafikkort.
Jeg bruger min pc som de fleste til skrivearbejde,billedbehandling,visning af film og spil.
Jeg har kik på denne :
http://www.wupti.com/Produkter/MUI-NOR-100553-001-_(Wupti).html
Vil det være en klar forbedring i forhold til min gamle maskine.
Prisen er jo lav.
Jeg er godt klar over at det kun er en Intel Core 2 Processor og at man skal hoste op med væsentlig flere penge hvis man skal have en rigtig kraftig maskine .
Jeg synes at det er svært at sammenligne processorer idag.
Jeg synes at det var nemmere da det hed Pentium 2 3 og 4.
Avatar billede kfz Nybegynder
10. januar 2008 - 08:46 #1
det er en udmærket maskine til prisen, hvilke spil har du planer om at spille?
Avatar billede magle3 Nybegynder
10. januar 2008 - 09:02 #2
Ja det er ikke de vilde spil men f.eks FIFA manager 08 , og lignende.
På den gamle maskine kunne jeg spille Battlefield ( de første ) og Total War serien ( igen de første ).
Det er den type spil.
Er ydelsen på den pc jeg har kik på væsentlig bedre end på den jeg aktuelt har ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. januar 2008 - 09:03 #3
Enig - udmærket pc, men hvis du har planer om at spille Crysis ( el. lign krævende spil), skal du ikke regne med at det kan køre på det grafikkort...
Avatar billede magle3 Nybegynder
10. januar 2008 - 09:16 #4
Tak for jeres svar.
Jeg har for mig selv valgt en grænse på 5.000 kr.
Mere vil jeg ikke ofre.
Det lyder som om at kfz og john er enig i at det er en udmærket pc til prisen.
Et sidste spørgsmål :
Er ydelsen på den maskinen jeg har kik på væsentlig bedre end den jeg aktuelt har ?
Er grafikkortet tilsvarende væsentlig bedre en mit nuværende Radeon 9600
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. januar 2008 - 09:20 #5
Grafikkortet er klasser bedre en 9600.
Avatar billede magle3 Nybegynder
10. januar 2008 - 09:42 #6
Tak John.
Hvad med processorkraften ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. januar 2008 - 10:25 #7
Man kan ikke sammenligne direkte, men core 2 duo har mere cache + 2 kerner af 2.13 Ghz hver så her vil du også kunne mærke forskel!
Avatar billede kfz Nybegynder
10. januar 2008 - 11:50 #8
ang. grafikkort og processor, vil du helt klart kunne mærke forskel ift. din nuværende computer, men som john siger, så skal du ikke forvente at køre de nyeste spil, i højeste opløsning, dog kan den godt køre de fleste spil i udmærket kvalitet.
Avatar billede magle3 Nybegynder
10. januar 2008 - 12:42 #9
Hej.
Tak til jer John og kfz.
I har været til stor hjælp.
Jeres synes at det er lidt af en jungle.
Så er der det med pointene , hvordan er det
nu det foregår.
Avatar billede kfz Nybegynder
10. januar 2008 - 22:23 #10
både jeg og john lægger et svar, når vi begge har svaret, vælger du begge navne i boksen, og trykker på giv point. Så bliver point automatisk delt.

Håber du får glæde af din nye computer :)
Avatar billede magle3 Nybegynder
11. januar 2008 - 07:09 #11
Hej kfz.
Nu prøver jeg.
Jeg synes kun at det er dit navn i boksen
Og endnu eengang tak for hjælpen til dig og John.
Avatar billede magle3 Nybegynder
11. januar 2008 - 07:12 #12
Hej kfz.
Jeg gjorde nok noget forkert.
Der stod kun dit og mit !! navn.
Jeg accepterede kun dit svar derfor står jeg vel som afvist.
Jeg lærer det skisme aldrig rigtigt.
Jeg fik ikke mulighed for at se John`s navn
Avatar billede kfz Nybegynder
11. januar 2008 - 09:46 #13
det er fordi john ikke nåede at lægge et svar, skal nok sørge for at dele point med ham.
Avatar billede kfz Nybegynder
11. januar 2008 - 09:47 #14
Avatar billede magle3 Nybegynder
11. januar 2008 - 10:19 #15
Fint nok John.