Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2008 - 19:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Får fejlen "Tilladelse Nægtet", men hvorfor ?

Jeg kan ikke få tilladelser af min IIS server til at kopier en mappe?

jeg benytter følgende kode:

dim fs,fo
set fs=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
set fo=fs.GetFolder("C:\Inetpub\wwwroot\Gallerier\Tom")
fo.Copy "C:\Inetpub\wwwroot\Gallerier\" & GalleriID & "",false
set fo=nothing
set fs=nothing

Jeg har været inde og sætte konto til anonym adgang til IUSR_Brugernavn, men jeg får alligevel fejl meldingen at jeg ikke har tilladelse til handlingen?
Avatar billede a1a1 Novice
09. januar 2008 - 19:35 #1
har du "sagt" til folderen at den må blive læst og skrevet i af iusr (hvis du bruger .net hedder brugeren (vist) iis_workerprocess)?
Avatar billede a1a1 Novice
09. januar 2008 - 19:35 #2
du skal give adgang via "stifinder" (ikke via iis)
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2008 - 20:08 #3
Under webdeling eller hvordan skal jeg gøre det fra stifinder ? :)
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2008 - 20:10 #4
Altså skal jeg oprette sådan et Alias ?.. eller?
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2008 - 20:20 #5
DET DRIVER MIG TIL VANDVID!!!!!!!!!!!!!
Nu kørte jeg sådan en "Tilladelser guide" og nu viser den absolut intet, men skriver bare:

Der er opstået et problem med et program på den side, du forsøger at se, og siden kan ikke vises.

Baggrund:
Du har forsøgt at køre et CGI- eller ISAPI-program eller et andet eksekverbart program fra en mappe, der ikke tillader, at der køres programmer.

AAARRRRRRHHHHHH!!!!
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2008 - 20:44 #6
Hm!.. sært.. Det virker :S..

Jeg gik ind i IIS Administrering fandt webstedet og trykkede egenskaber, gik så ind under fanen hjemmemappe og satte "Tilladelser til at køre programmer" til "Scripts og eksekverbare filer" .. Og så virkede det.

Men mange tak for svaret a1 :)
Avatar billede a1a1 Novice
09. januar 2008 - 21:19 #7
nååå, det var bare det ;o)