Avatar billede lone_a_p Praktikant
09. januar 2008 - 00:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Update med +1

Jeg kører følgende i et php-script:

UPDATE tabel1 SET x = x+1 WHERE y = 1

Det mest underlige er blot at x stiger med 2, og ikke med 1 som var meningen, når jeg kigger i databasen igen.

Jeg er helt sikker på at scriptet ikke kører 2 gange, for jeg har prøvet at lave en exit; lige efter updaten.

Hvad kan dette problem skyldes?

Mvh Lone
Avatar billede gammelhat Nybegynder
09. januar 2008 - 01:36 #1
databasen plejer godt at kunne regne, så den eneste forklaring må være, at du får den kaldt to gange. Uanset hvor mange exit du indsætter, hvis browseren kaldet scriptet to gange, så får du 2 x insert
Avatar billede lone_a_p Praktikant
25. oktober 2008 - 16:50 #2
Gammelt spørgsmål - vil du lægge et svar?
Jeg fandt fejlen dengang :)
Avatar billede lone_a_p Praktikant
25. juli 2009 - 19:05 #3
Er i gang med at lukke alle åbne spørgsmål.
Tak for alles deltagelse.
Mvh Lone