Avatar billede djgreg Nybegynder
08. januar 2008 - 22:07 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvilken firewall?

Hej

Jeg kan se at jeg har Windows XP Firewall, men jeg har problemer med mit Windows Live Messenger, og jeg tænker at det måske skyldes at jeg har en anden firewall kørende samtidig. Kan nogen via en bestemt scanner fortælle mig hvilken/hvilke firewalls jeg har på min computer?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
08. januar 2008 - 22:13 #1
Gå i Kontrolpanel -> Sikkerhedscenter. Under firewall burde du kunne se hvilke firewalls du har.

Hvis du Nvidia bundkort, kan du risikere at have denne firewall http://www.nvidia.com/object/security.html
Avatar billede djgreg Nybegynder
08. januar 2008 - 23:01 #2
Jeg kan kun se Windows XP, selvom der er en mappe i mit C-Drev der hedder NVIDIA. Jeg kan dog ikke lige se om der er en firewall der.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
08. januar 2008 - 23:23 #3
Nvidia firewallen ville være tilstede i sikkerhedscenteret, hvis den er aktiveret (og hvis du i det hele taget har den). Hvis du ikke har config delen i Tilføj/Fjern programmer, har du den ikke. Den hedder network access manager. Så må du nok søge løsningen et andet sted.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
09. januar 2008 - 05:20 #4
Hvilke problemer har du med messenger? Måske er der andre årsager ..
(Mappen på C-drevet er nok noget der dukkede op da du installerede grafikdrivere)
Avatar billede djgreg Nybegynder
09. januar 2008 - 08:47 #5
Nej altså det eneste jeg har er NVIDIA Drivers og NVIDIA WDM Drivers. Altså når jeg logger på får jeg fejlkoden "80072ee7"

Det bør skyldes en fejl i ens firewall-indstillinger eller noget med nogle "forældetheder" jeg dog har forsøgt at få bugt med.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
09. januar 2008 - 08:55 #6
her du prøvet noget af det her
http://www.mcse.ms/message1575211.html
Avatar billede djgreg Nybegynder
09. januar 2008 - 18:35 #7
Har lige forsøgt, intet af det fik den til at køre
Avatar billede langbein Nybegynder
10. januar 2008 - 23:09 #8
Hvis PC ikke er koplet direkte opp mot internett, men kjører via en router, slå av for alt som heter software firewall og fosøk noe av det som står i denne tråden:
http://itpro.no/supportforum/index.php?act=ST&f=4&t=37991
Avatar billede djgreg Nybegynder
11. januar 2008 - 22:10 #9
Jeg prøvede det hele meget forhåbningsfuldt, specielt det nederste råd troede jeg ville fungere idet jeg aldrig havde hørt om det før. Det hjalp alligevel ikke. Og det te kunne jeg ikke finde ud af, for jeg kunne ikke finde mappen der hvor det stod beskrevet i tråden:

Ok, har hatt samme problem jeg også

Dette er det jeg gjorde..

Først kan du prøve å logge deg inn med Windows messenger, som du finner på start programmer. Logg deg inn på det programmet, deretter uten å logge deg av logger du deg på WLM 8.0

Hvis det enda ikke går så gjør du følgene:

I "C:\Documents and Settings\<ditt windows kallenavn>(ikke til msn, men til windows login)\Local Settings\Application Data\Microsoft" så er det to mapper kallt: "Windows Live Contacts" og en kalt "Messenger" jeg slettet begge disse to og nå har jeg ingen problemer

Exp: Først åpner jeg min datamaskin, mitt brukenavn i xp er Tola. Så limer jeg inn ''linken'' øverst på den søke tingen

Slik som dette:

C:\Documents and Settings\tola\Local Settings\Application Data\Microsoft

så sletter du de mappene som heter ja, det står øverst. Hvis det skulle være flere med samme navn så sletter du de også

Lykke til
Avatar billede djgreg Nybegynder
10. januar 2011 - 22:59 #10
m