Avatar billede markguldager Nybegynder
08. januar 2008 - 12:16 Der er 1 kommentar

Problem med Querystring.

Jeg har mit min Datalist hvor jeg har bindet nogle værdier til.

i dette tilfælde er det et Hyperlink der viser Overskriften på en Nyhed. Ideen er så at når han klikker på Overskriften skal han blive sendt videre til nyhed.aspx, og få hele nyheden vist derovre.

har kigget på et par sider men synes ligesom ikke det har hjulpet mig meget, håber i kan give et hurtigt svar :).
Avatar billede everclear Praktikant
23. januar 2008 - 09:23 #1
Du kan jo blandt andet sende ID'et fra din nyhed med over til nyhed.aspx. Der er forskellige måder hvorpå state management kan hjælpe dig med dette. Én måde er f.eks. med din Querystring.
Hvis dit link har følgende form: "Nyhed.aspx?ID=3" har du jo mulighed for at få værdien af feltet ID ud fra din Querystring ved at bruge: Request.Querystring["ID"];

Så:

1) Lav dine links om så de indeholder ID'et i querystringen
2) Lav nyhed.aspx om så den henter ID'et ud med Request.Querystring og brug så dette ID i din SQL-sætning, der henter nyheden fra databasen.