Avatar billede b-fix Nybegynder
07. januar 2008 - 11:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Egen email host på vista business

Håber nogen kan hjælpe mig med følgende:

Jeg ønsker at hoste nogle hjemmesider for folk på min computer / internet forbindelse.

Jeg kører lige nu med en Windows Vista Business, og har installeret alt hvad der skal bruges for at hoste hjemmesider på flere domæner.

Min spørgsmål er hvad skal man gøre for at sætte en mail server så de kan sende mails fra deres domæner af, som ved en rigtig webhost.

Jeg har pt. ikke nogen mail server, og mit budget ligger på 500 – 2000 for en licens.

Takker på forhånd
:)
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. januar 2008 - 12:11 #1
Du er grundlæggende ude i noget let risikerer ikke at blive helt godt da Vista ikke er et server operativsystem. Hvis du ikke har ret mange brugere, kan det måske lige slæbes rundt.

Den mailserver der høre til microsoft er Exchange, og den får du ikke for det beløb. Jeg er heller ikke sikker på at exchange kan køre tilfredsstillende oven på en vista.

Du kunne kikke på Argosofts Mail server der ligger inden for dit budget. Hvor godt den spiller sammen med din web server er du nødt til at prøve selv. Den kommer ned som en gratis 30 dages prøve version før du skal betale

http://www.argosoft.com/rootpages/MailServerNet/Default.aspx
Avatar billede b-fix Nybegynder
07. januar 2008 - 12:23 #2
Det jeg er mest interesseret i er om den understøtter flere domæner, og hvor besværlig den er at sætte op.
Jeg har selv fundet et par programmer som understøtter flere interne domæner, men ikke eksterne.
Avatar billede Spotgun Seniormester
07. januar 2008 - 12:55 #3
Der er også MailEnable. De har en gratis version af deres mailserver (MailEnable 3.0  Standard, som understøtter flere eksterne domæner.

Ved dog ikke om den kan køre på Vista, men du kan hente den på www.mailenable.com.
Avatar billede b-fix Nybegynder
08. januar 2008 - 08:34 #4
MailEnable ser ud til at være nem at gå til, så det bliver nok det program jeg benytter.
Avatar billede Spotgun Seniormester
08. januar 2008 - 08:38 #5
Jamen så lægger jeg et svar.

Jeg vil dog give Bufferzone ret i, at det nok ikke er det smarteste at bruge Vista som hostingplatform, hvis det skal blive til noget seriøst.