Avatar billede eckhardt Nybegynder
06. januar 2008 - 12:33 Der er 12 kommentarer

internt 56k modem i stedet for modem fra tdc til ipcop firewall ?

hej

vil jeg kunne bruge mit gamle 56k modem i stedt for det modem jeg har fra tdc ?

uden at miste hastighed ?

jeg har en 15 megabit linje
Avatar billede leif Seniormester
06. januar 2008 - 12:39 #1
Nu er en ADSL og et 56k modem ikke ligefrem det samme, et 56k er et gammelt analog modem som man bruger til at ringe op med.

Det modem du har fra TDC er et ADSL modem. Derfor kan du ikke skifte det ud med dit interne 56k modem.
Avatar billede justrace Novice
06. januar 2008 - 13:28 #2
Der er temmelig stor forskel. Sammenlign evt. en gammeldags dieselmotor og de nye commonrail der kan være med helt forrest i racerløb.

Hvad er ADSL?ADSL (Asymmetric Digital Subscriber Line) er en xDSL teknologi, som er lavet til højhastighedsforbindelser over det eksisterende kobber telenet. ...  og som er digital, som navnet også siger.

De hurtigste analoge modem er 56K modem med en teoritisk hastighed på 56.600 bps mod 33.600 (eller 28.800) på de "gamle" modem typer. ... som er analog.
Avatar billede eckhardt Nybegynder
06. januar 2008 - 15:18 #3
tja det viste jeg faktisk godt hvis jeg nu lige hade tænkt mig om.-.

hvis jeg nu gerne vil have et internt modem hvad skal jeg så søge efter ?
Avatar billede justrace Novice
06. januar 2008 - 15:50 #4
Kigger efter netkort med RTL8139D chip, eller køber her: http://www.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=524730984
Avatar billede gammelhat Nybegynder
06. januar 2008 - 15:56 #5
http://www.realtek.com.tw/products/productsView.aspx?Langid=1&PFid=6&Level=5&Conn=4&ProdID=18

Hvor henne står der, at den chip kan tage i mod adsl?

Der er da heller ikke noget stik til adsl på det kort du henviser til på qxl?
Avatar billede justrace Novice
06. januar 2008 - 16:09 #8
Hvad spec. er der ved adsl-stik. Hvordan ser det ud?
Avatar billede gammelhat Nybegynder
06. januar 2008 - 16:11 #9
RJ11 vs RS45
Avatar billede gammelhat Nybegynder
06. januar 2008 - 16:11 #10
RJ45 :)
Avatar billede justrace Novice
06. januar 2008 - 16:16 #11
Ok,..
Avatar billede langbein Nybegynder
06. januar 2008 - 17:34 #12
Det kommer jo an på hva slags adsl tdc leverer. Hvis det er pppoe så kan det jo være en mulihet for internt modem. Hvis det er pppoa neppe. Det gamle analogmodemet kan selvfølgelig IKKE brukes.