Avatar billede alex15 Nybegynder
05. januar 2008 - 09:44 Der er 1 løsning

How to do. 2 users ændre oplysninger i 1 users i et andet table

Hej

Viste ikke helt hvordan kan skulle skrive spørgsmål titel. Synes ikke rigtig jeg kunne få den til at beskrive det som jeg gerne ville have beskrevet.

buy anyways.

Havde forestillet mig at table (users) skulle indeholde:

email (Key) //Denne email skal der kun være én af i hele (users).
fornavn
efternavn
tlf mobil
tlf Hjem
team nr.
level nr.
adresse
by
password
salt
(1-id key) //Dette skal være her hvor der indtastet hvilken en person fra users2 som den pågældende users skal have adgang til.
(2-id key) //Dette skal være, hvis users skulle have adgang til 2 andre users2!

---

Havde forestillet mig at table (users2) skulle indeholde:

id (key)
fornavn
efternavn
team nr.
hold nr.
fødselsdato

// Dog ville det være perfekt, hvis man kunne gøre så key var fødselsdatoen. efterfulgt af et tal, afhængig af hvor mange users2 der er oprettet med f.eks. fødselsdatoen XX.XX.XXXX. - Hvis man antager at der f.eks. er oprettet 3 med fødselsdatoen 01.01.2008 - Så ville den automatisk give dem følgende KEY.

Hvis overhoved er muligt.

---

OBS. Users2 skal ikke fungere som et login.

Derimod skal users2 kun bruges til at sammenarbejde med users. Prøver lige at forklare det lidt bedre nedenunder.

---

"man har på forhold gjort så Lars har oprettet et sammen arbejde til en users2 (henrik)."

Når f.eks. users (lars) logger ind. Så skal lars kunne se hvad der er opstillet af kampe / aftaler osv. for users2 henrik. Samt kunne ændre hans oplysninger.

Der ud over skal en anden users (Poul) også kunne have adgang til henriks oplysninger.

Og IGEN. Henrik er IKKE en login person. Kun en person som har nogle oplysninger.

-----

Ved godt at det kan være lidt forvirrende. Synes jeg også selv det er. Men tror selve svaret / koden. ikke behøver være så stor igen. Men har beskrevet min opgave så tydelig som mulig for at kunne gøre det lettere og forstå hvad det var som jeg ville med det.

På forhånd tak.

Alex
Avatar billede alex15 Nybegynder
27. februar 2008 - 18:52 #1
lukket