Avatar billede netro Nybegynder
04. januar 2008 - 13:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Redigering og visning af resx-filer

Jeg er ved at lave en side, hvor der er behov for flere sprog. Derfor har jeg taget resx-filer i brug. Heri ligger der dels små stykker, uformateret tekst gemt som strings. Derudover txt-filer der kan rumme html-formateret tekst.

Til formålet har jeg så lavet en lille editor, der kan redigere i både resx-filer og txt-filer (ikke tilføje og slette).

Det fungerer umiddelbart godt nok, men er der nogen ulemper ved at gøre det sådan?
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
07. januar 2008 - 16:57 #1
Det er noget af et spørgsmål du stiller. :)
Der er hæftig diskution og debat om localization af programmer / websites. Personlig har jeg ikke fundet den perfekte løsning endnu, men jeg kan absolut ikke lide en resx fil pr. sprog / pr side. Derimod har en microsoft ansat lavet et projekt med localization ud fra en database. Dette er kodet til MSSQL server. Det kan måske ikke hjælpe dig men give dig en ide.
Ideen her er at man angiver ressource keys, som du normalt gør, men hvor du her angiver hvilken culture-kode der skal bruges. Herefter kan du via projekter importere en ressource dll som giver dig mulighed for at trække disse oplysninger ud.
Bemærk dog at dine ressource bliver kompileret ud, så hvis du skal oversætte on the fly bliver du nødt til at omkode lidt. Her kan du fx bruge sliding expiration til at cache dit ressource objekt.

Men her er Micheles (www.dasblonde.net) projekt:
http://www.theserverside.net/tt/articles/showarticle.tss?id=LocalizationPractices

Hun har også skrevet en del artikler / indlæg om globalisering af projekter.
Avatar billede netro Nybegynder
10. januar 2008 - 21:22 #2
Ser spændende ud. Du må gerne lægge et svar.
Avatar billede netro Nybegynder
23. december 2008 - 13:29 #3
Ok